
A Munkaerő toborzás eszközei és módszerei
Mi a teendő, ha a régi munkaerő toborzási csatornák már nem működnek?
Munkaerő Toborzás — A munkaerőpiac az elmúlt években óriási változáson ment keresztül. Úgy tűnik a következő évek legnagyobb kihívása a munkaerőhiány lesz, amivel a cégeknek szembe kell néznie. A koronavírus-járvány hatására a személyes találkozások áthelyeződtek az online térbe. Az állásbörzékre és a nyíltnapokra járók száma egyre kevesebb. Szinte mindenki online keresi a következő állását.
A munkavállalók alkupozíciója erősödött és az internet minden eddiginél egyszerűbbé tette a keresők számára, hogy alaposan megvizsgálják az áhított pozíciókat és az állásokat kínáló vállalatokat. Fontos, hogy mit mutatunk meg az online világban ugyanis az interneten fellelhető információk, nagyban befolyásolják a munkavállalók döntéseit.
A Contented Marketing Ügynökség csapata évek óta olyan módszertanok kidolgozásán dolgozik, melyek megkönnyítik és lerövidítik a munkaerő toborzás folyamatait.
Melyek a munkaerő toborzás offline és online lehetőségei?
Az első és legfontosabb lépés, a marketing stratégia. Először ez egy felesleges időhúzásnak tűnhet, azonban ne felejtsd el, ha nem tudod kinek és mit szeretnél mondani, akkor rengeteg pénzt szórsz ki az ablakon. Ha többet szeretnél tudni arról miért fontos a marketing stratégia, olvasd el az erről írt blogbejegyzésünket.
1.) Offline és hagyományos munkaerő toborzási módszerek
A cég elhelyezkedésétől és magától a szakterülettől is függ, hogy hogyan tudja megszólítani a fiatalokat. Sok cég próbálkozik állásbörzéken és szórólapok segítségével elérni a potenciális munkavállalókat.
A nyílt napok, egyetemi elődadások, szakmai versenyek szintén nagy népszerűségnek örvendenek a cégek HR osztályán. A jelentkezőknek alkalmuk nyílik megismerni a céget és bepillantást nyerhetnek a cég működésének hétköznapjaiba.
De valóban hatékonyak ezek az eszközök? Kíváncsi vagy, mit javaslunk mi az ügyfeleinknek?
2.) Online munkaerő toborzási módszerek
Az online employer branding megoldások tárháza szinte kimeríthetetlen és mindig van egy két jól kidolgozott, profi kampány, amikben különleges megoldásokat is érdemes alkalmazni. Az alap kommunikációs technikákat viszont semmiképp sem szabad figyelmen kívül hagynod, hiszen még mindig ezek a leghatékonyabb módszerek arra, hogy felhívd leendő munkavállalóid figyelmét magadra. Nézzük is meg mik lennének ezek.
Fontos, hogy weboldalad rendelkezzen egy erre a célra szánt karrier oldallal, hiszen a remek tartalmakon és az állás leírásán túl elengedhetetlen, hogy bőséges információt nyújtson a munkavállalók számára. A jelentkezési folyamat legyen egyszerű és egyértelmű, legyen optimalizálva asztali számítógépre és mobiltelefonra egyaránt. Ha már rögtön az elején feleslegesen túl sok elvárást támasztunk a jelentkezőkkel szemben, akkor sokkal kevesebb embert fogunk elérni. Gondoljuk át, hogy valóban szükséges-e a nyelvtudás vagy éppen a több éves tapasztalat az adott munkakörhöz.
A Bamba Marha karrier oldala, amit évek óta a Contented csapata fejlesztett és kezeli azóta is, jó példa arra, hogyan lehet egy hangulatos mégis egyszerű és átlátható karrier oldalt létrehozni és kezelni. Weboldal készítésről írt korábbi cikkünket is mindenképp érdemes elolvasni.
Ha átfutottad a weboldal fület, akkor láthatod, hogy nem csak a struktúra és jól felépített szöveg tesz vonzóvá egy karrier oldalt. Akkor leszünk igazán hitelesek, ha a kommunikációnkat színesítjük jól megkomponált videókkal és fotókkal.
Amikor már valódi expert szintre léptél cégeddel az employer branding területén, akkor azt is szegmentálnod kell, hogy melyik platformra milyen tartalmat készítesz.
Youtube
Leginkább az a platform, ahol bővebb és hosszabb tartalmakat tudsz megosztani és akár egy-egy pozíciót tudsz fókuszba helyezni. A vasvári PNH Kft. dolgozóit szólaltattuk meg az alábbi videókban.
Munkaerő toborzás interjú videó — PNH Kft.
Facebook és Instagram
Ezeken a felületeken a képekkel, statikus tartalmakkal tudsz tarolni. Itt tudod meghatározni leginkább azt a vizualitást és hangulatot, amit magadról kommunikálni szeretnél. Fektess hangsúlyt a tartalmakra és posztjaid legyenek organikusak. Minden alkalom (véradás, anyák napja, új kolléga) jó alkalom a kommunikációra, amellyel interakciót válthatsz ki a követőidből
Emellett, egyre több cég használja a Facebook ingyenes állás felületét. Tapasztalataink alapján ez a felület az egyik leghatékonyabb a kékgalléros munkaerő toborzásában.
TikTok
Itt pedig a szórakozásé a terep. Ne vedd túl komolyra a figurát. Legyél laza és mutasd be a munka pozitív és szerethető oldalát. Ha elég bátor vagy, akkor azt is megmutathatod, hogy mennyit lehet nálad keresni. Mi a Bamba Marha csapatával bevállaltuk ezt a kockázatot és végül meg is lett az eredménye. Az egy dolog, hogy óriási elérésekkel tartolt ez a TikTok videó, ami közel fél millió megtekintésnél jár. A másik része pedig az, hogy ennek hatására megjelent egy teljesen organikus cikk is a pénzcentrum oldalán, ami még tovább növelte a jelentkezők számát és hitelesebbé tette az ajánlatot a munkavállalók számára.
Facebook és Instagram hirdetések
Ezek használata ma már megkerülhetetlen. A hirdetések beállításánál lehet végzettségi szintre, érdeklődésre, iparágra, nemre, életkorra szűkíteni. De például egy Kecskemét környéki, autók iránt érdeklődő fiatalt már van esélyünk megszólítani.
Google Ads
A Google kereső hirdetései nagyon egyszerű logikára épülnek. Megadjuk annak a pozíciónak és ez alapján annak a kulcsszónak a nevét, amire hirdetni szeretnénk, (pl.: targoncás állás Budaörs) és ha valaki ilyen állást keres a Google-ben, akkor találkozik a hirdetésünkkel.
3.) Kombinált munkaerő toborzási módszerek
Az online Pr ma már a keresésoptimalizálás egyik leghatékonyabb eszközét jelenti. A márkaismertséget célzó eszközök ötvözése azzal az igénnyel, hogy minél előkelőbb helyen szerepeljen az oldalad a Google rangsorában. A legtöbb vállalkozás szeretne bekerülni a hírekbe, mert a média megjelenés növeli a hitelességet és bizalmat ébreszt.
Az alábbi online kutatásunkban, arra voltunk kíváncsiak, hogyan változtak a borfogyasztási szokások a COVID-19 hatására. A több mint 1000 ember által kitöltött kérdőív, nem csak meglepő eredménnyel szolgált, de az országos média figyelmét is felkeltette. Az összes megyei lap tájékoztatta az eredményről az olvasókat és médiaértékben 5 millió forint fölé kerültünk.
Képzeld, ha ezt az eszközt használjuk arra, hogy a munkavállalóidat kérdezzük meg vagy éppen egy alapkőletételről informáljuk a közvéleményt.
Rátapintottunk arra a problémára, amire te is régóta megoldást keresel?
ÍRJ NEKÜNK!
Inkább felhívnál minket?
Keress minket a +36 30 444 1892-es telefonszámon, ahol igyekszünk minden felmerülő kérdésedre válaszolni.
Szívesebben írnál chaten?
Chaten is kereshetsz minket. Írjál nekünk Messengeren és rövid időn belül válaszolni fogunk.
Inkább küldenél egy emailt?
Ha kényelmesebb számodra egy e-mailt írni, akkor várjuk leveledet a hello@contented.hu címre!
Félted az adataid?
Adataidat a GDPR előírásoknak megfelelően kezeljük és semmilyen esetben sem adjuk ki harmadik félnek.