Close
Type at least 1 character to search

Meta Business Manager: a Te vállalkozásodnak is kihívás?

business manager meta contented marketing ügynökség

Számtalan vállalkozás találkozik azzal a kihívással, hogy nem fektet kellő hangsúlyt a Facebook Business Manager megfelelő beállításaira. Ez egyébként nem is csoda, hiszen a Meta (Facebook) kezelő felülete rengeteg lehetőséget rejt magában. Ezzel összefüggésben gyakran felmerülnek azok a problémák, amelyek könnyen elkerülhetők lennének, ha a beállításokat pontosan végezzük. 

A világ egyre digitalizáltabbá válik, a vállalkozások pedig a lehető legjobban igyekeznek lépést tartani ezzel a tempóval. Kulcsfontosságú az online marketingben való jártasság és a modern eszközök, mint például a Facebook Business Manager használatának ismerete.

De miért olyan fontos, és hogyan segíthet a vállalkozásodnak?

A Facebook továbbra is az egyik legnépszerűbb platform a digitális jelenlétben. A legutóbb elérhető statisztikák szerint havi 3 milliárd aktív felhasználója van. Mindehhez hozzáadhatjuk az Instagram aktív felhasználóit is, hiszen a Business Manager-el már azt is egyszerűen kezelhetjük. Ezeket végiggondolva már is jól látható, hogy miért fontos, hogy képben legyünk a megfelelő Business Manageri beállításokkal. Habár a Facebook “veterán” platformnak számít, mégis találkozunk olyan ügyfelekkel, akik nincsenek képben a business manager beállításával. Az ilyen ügyfeleknél pedig bizony benne van, hogy biztonsági, pénzügyi és piaci verseny kockázatoknak lehetnek kitéve.

Ebben a blogbejegyzésben sorra vesszük azokat az alapvető eszközöket, beállításokat, amelyek elengedhetetlenek egy sikeres, biztonságos vállalkozás működésének életében. 

Először is tisztázzuk, hogy mi is az a Meta (Facebook) Business Manager pontosan:

A Business Manager a Meta által kifejlesztett ingyenes eszköz. Lehetővé teszi a vállalkozások és ügynökségek számára, hogy biztonságosan, egy helyen kezeljék cégük oldalait, hirdetési fiókjait, katalógusait pixeleit és egyéb eszközeit anélkül, hogy meg kellene osztaniuk bejelentkezési adataikat vagy kapcsolódniuk kellene munkatársaikhoz a Facebookon.

A Business Manager előtt a vállalatoknak egyetlen alkalmazottra kellett bízniuk oldalaikat (vagy egy közös fiókot kellett létrehozniuk azonos bejelentkezéssel). Az ilyen együttműködések sokszor okoztak gondot mind az ügyfélnek mind pedig az ügynökségek számára. Szerencsére ez ma már nem így van. 

Miért jó ha a megfelelő beállításokat és eszközöket használjuk?

  • Több oldalt és hirdetési fiókot kezelhetünk egyszerre
  • Hatékonyabban tudjuk futtatni a hirdetéseinket
  • Könnyedén adhatunk hozzá vagy távolíthatunk el alkalmazottakat, ügynökségeket a facebook oldalainknál
  • Különböző jogosultsági szinteket adhatunk az üzleti célok alapján
  • Hozzáférhetünk értékes pixeladatokhoz
  • Egyéni célcsoportokat tudunk meghatározni
  • Átlátható elemzéseket olvashatunk a teljesítményünkről
  • Könnyen kezelhetjük a számlázási feladatokat 
  • Egyszerűbben helyezhetjük biztonságba márkánkat

Ezekre a beállításokra figyelj oda mindenképp a Business Managered setupja során

Hirdetés kezelő (Ads manager) A hirdetési fiók központja

Hirdetési fiók (Ad account): A Vállalkozáskezelő-fiókodban felveheted a saját hirdetési fiókjaidat, és hozzáférést kaphatsz más emberek vagy vállalkozások hirdetési fiókjaihoz. 

Kampányok (Ad campaign): Itt tudod meghatározni a hirdetésed típusát és célját. Itt fontos végiggondolni, milyen hirdetési célok elérhetőek a számodra, és hogyan segíthetik elő ezek a célok az üzleti céljaid elérését. Mindegyik cél más előnyt kínál.

Hirdetéssorozat (Ad set): Az ad set olyan funkciókat és beállításokat rejt, amelyek meghatározzák, hogy a hirdetés kiknek jelenjen meg, milyen módon és milyen feltételekkel. (Hirdetés helye és költsége)

Hirdetés (Ads): Ennél az eszköznél tudod összerakni a hirdetésed vizuális megjelenését.

Facebook oldal (page)

A facebook page a márka számára létrehozott oldal, ahol követőket lehet gyűjteni, posztolhatsz és kapcsolatot tarthatsz az ügyfeleiddel. Itt jelennek meg a korábban említett hirdetések is. Ha felveszel egy Facebook-oldalt az üzleti fiókodba, az oldalad tevékenységét így egyetlen eszközzel sokkal egyszerűbben kezelheted. 

Fontos, hogy a facebook oldal mindig magánszemély tulajdonában legyen, majd csak azt követően kapcsoljuk a vállalkozás kezelőhöz!

Emberek hozzáadása a Business Managerhez

Ez a beállítás talán a BM egyik leghasznosabb eszköze. Itt tudjuk hozzáadni a vállalkozásunkhoz az alkalmazottakat vagy megbízni a partnereinket vállalkozásunk bizonyos részeinek menedzselésével. Mindez azért rendkívül hasznos, mert itt már nem lesz arra szükség, hogy megosszuk féltve őrzött bejelentkezési adatainkat mással. 

Az Emberek (People) beállítást akkor érdemes használni, ha alkalmazottat vagy családtagot adunk hozzá a BM-hez, míg a Partnereket (Partners) főként ügynökségi együttműködések esetén használhatjuk. 

Fiókok hozzáadása a Business Managerhez

Itt tudunk minden egyéb fiókot illetve eszközt hozzáadni a vállalkozásunkhoz. Oldalakat, hirdetési fiókot, appokat, instagram vagy whatsapp fiókokat. 

Márka biztonság – Domain verification

Fontos, hogy igazoljuk a vállalkozásunkhoz tartozó internetes címeket, mert később a hirdetéseink ide fognak forgalmat tereleni. Ahhoz, hogy ezt mérni tudjuk, csak verify-olt domain-re van lehetőségünk pixelt vagy API-t telepíteni.

Számlázás és fizetés 

Forintban még nincsen lehetőség online bank megoldással fizetni, így marad a bankkártya. Mastercard kártya használata javasolt az ügyfeleknek, de egyébként a Visa is jól működik. Maestro viszont nem jó. Ha biztonságban akarjuk tudni ügyfeleink banki adatait, akkor általában javasoljuk nekik digitális vagy virtuális kártya (a legtöbb hazai banknál már elérhető) létrehozását. Az ilyen kártyák probléma esetén könnyen tilthatók.

Egyre több az internetes csaló, a biztonsági központ beállítása ma már szinte kötelező

A Meta Business Manager már lehetőséget ad a kétlépcsős azonosítás beállítására is. Ez egyébként jelentős biztonsági réteget jelent a fiókok számára. A funkció extra védelmet nyújthat a felhasználóknak, mivel az azonosítási folyamat során az alapjelszó mellett egy második, általában mobil eszközön keresztül generált kód megadására is kötelez a belépéshez. Az eszköz használata erősen ajánlott minden vállalkozás számára. 

A megfelelő jogosultságok megadására érdemes lehet odafigyelni

Admin joggal például csak a vállalkozás vagy az oldal tulajdonosa rendelkezzen. Ez alól kivétel, ha az ügynökségi setup-nál, az ügynökségnek olyan műveletet kell végrehajtani, amihez mindenképpen szükséges az admin jogosultság. Ilyenkor érdemes a művelet végén rögtön “employee” (alkalmazotti) szerepkörbe visszarakni az ügynökséget. Az ilyen esetekben az esetleges visszaéléseket tudjuk megelőzni.

A posztok tervezése soha nem volt ennél egyszerűbb

Bizonyára sokan ismeritek már a Meta Business Suite felületét. Az eszköz elsősorban kommunikációs platformként szolgál. Ha facebookon és az  instán is aktívan kommunikálsz a közönségeddel, akkor a Business Suite könnyen válhat hű bajtársaddá. Segítségével könnyedén tervezheted meg és időzítheted posztjaidat mindkét platformra. A közönségeddel való kapcsolattartást pedig egyenesen szerethetővé teszi számodra.

Ha ez még mindig nem győzött meg akkor itt van néhány további extra:

  • Nyomonkövetheted posztjaid teljesítményét (hatáskeltés, elérés, preferenciák)
  • Hirdetéseidre két lépésből rálátást kaphatsz
  • Könnyedén ugrálhatsz az általad kezelt oldalak között

A Meta Business Manager beállítása és használata ma is alapvető fontosságú a sikeres online jelenlét szempontjából. A megfelelő használat és a beállítások átláthatóbbá, biztonságosabbá és persze hatékonyabbá tehetik vállalkozásodat a digitális térben. Végső soron, a megfelelően beállított vállalkozáskezelő lehet a siker kulcsa. Emiatt pedig fontos, hogy minden vállalkozás megértse és képes legyen helyesen használni ezt az eszközt.

Ha neked is kihívást okoznak a Business Manager beállításai vagy egyébként sem szeretnél vele bajlódni, akkor bízd profikra magad, és keresd fel ügynökségünket!