Close
Type at least 1 character to search
Marketing Módszertan

CONTENTED
MARKETING MÓDSZERTAN

A PÉNZ CSAK MEGY DE EREDMÉNYEK NEM JÖNNEK? — A MEGOLDÁS A CONTENTED MARKETING MÓDSZERTAN

Ha jelenleg olyan kommunikációd van, ahol az eredményeket nem látod, viszont azt érzed, hogy valami nincs rendben, hiszen a pénzed folyamatosan csak fogy, akkor az a rossz hírünk, hogy a marketinged egészen biztosan nem működik jól. Ilyen szituációban jöhet jól egy profin kidolgozott Marketing Módszertan.

Egyre gyakrabban találkozunk olyan ügyfelekkel, akik a rossz tapasztalataik miatt szó szerint félnek a marketingtől, mert korábban olyan „szakemberekkel” dolgoztak együtt, akik semmilyen formában nem törekedtek arra, hogy munkájuk a megrendelő számára is átlátható legyen, az eredmények magukért beszéljenek és számon kérhető legyen, amit csinálnak. 

Többek között ez sarkallt minket arra, hogy kidolgozzuk saját marketing módszertanunkat, amiben kiemelt szerepe van az adatvezérelt hirdetéseknek. De mit is jelent ez pontosan? Ahhoz képest, hogy manapság minden lehetőség adott ahhoz, hogy a lehető legtöbb információt begyűjtsük az online felületeinken végbemenő folyamatok után, szinte elenyésző azoknak a száma, akik ezt meg is teszik. Ha érdekel, hogy hogyan tudod növelni a hirdetéseid és ezáltal a teljes marketinged hatékonyságát, akkor a Contented Marketing Módszertan neked szól. Olvasd el és kezdd el alkalmazni már ma!

#BECONTENT #BECONTENT #BECONTENT #BECONTENT

0. STRATÉGIA

Kezdjünk a Contented Marketing Módszertan legfontosabb elemével. A sikeres kommunikáció és a valós eredményeket szállító marketing alapja egy jól átgondolt, piackutatás alapján készült stratégia, ami irányt mutat nekünk a következő modulok esetében.

 

Bár az ideális tényleg az lenne, ha minden esetben a 0. lépés lenne a stratégia kialakítása, sajnos a gyakorlatban ez nagyon ritkán valósul meg ebben a formában.

 

Kisvállalkozások esetében az is lehet egy jó megoldás, ha egyből elkezdünk kommunikálni, hiszen ha van valamilyen kommunikáció az sokkal jobb, mintha egyáltalán nem lenne semmilyen, és ebben a kezdeti szakaszban nagyon sok információt lehet gyűjteni a később elkészülő stratégia megalkotásához is.

 

A marketing stratégia felvázolja az elérni kívánt célokat és iránymutatásként szolgál a kommunikációnk során. Magában foglalja a közvetíteni kívánt fő üzeneteket, illetve azokat a módszereket, amivel ezeket terjeszteni akarjuk.

 

Úgy gondoljuk, hogy a következő kérdések megválaszolása elengedhetetlen a megfelelő stratégia kialakításához:

1.) Kinek akarsz eladni?
2.) Miért tőled vásároljon?
3.) Mennyit ér neked egy vevő?
4.) Mennyit szánsz havonta marketingre?
5.) Mik a vállalkozásod 1 éves céljai?
6.) Mik a vállalkozásod 5 éves céljai?
7.) Kik a versenytársaid?

8.) Miben méred a marketinged sikerességét?
+1.) Mit vársz az együttműködésünktől?

 

Ha ezekre a kérdésekre nagyjából meg vannak a válaszok a fejedben, akkor nem is állsz olyan messze a stratégiád megalkotásától. Ha nem tudod hol kezdj neki akkor pedig a legjobb helyen jársz, mert többek között ebben is tudunk segíteni neked.

1. SOCIAL

Még nem készült el weboldalad, de már van miről beszélned vagy szeretnéd magad megmutatni a potenciális közönségednek? Akkor első lépésnek érdemes létrehoznod azokat a közösségi média profilokat, amiket a saját piacod kommunikációjában elengedhetetlennek tartasz. Ezeket akár használhatod arra is, hogy beharangozd készülő weboldaladat. Azért kezdj ezzel, mert egy weboldal fejlesztése általában hosszabb ideig tart, így addig is ezeket a fiókokat ingyen és rövid idő alatt létrehozhatod és egyből tudsz kommunikálni. Miután létre hozod ezeket ügyelj arra, hogy professzionálisan tedd ezt. A Facebook esetében használd a platform saját vállalkozás kezelőjét és kezelj egy helyről mindent, ez a jövőben átláthatóvá és egyszerűbbé teszi a kommunikációd.

 

Fontos, hogy a kommunikációd a platformnak megfelelő formátumban történjen, az ugyanis már rég nem működik, hogy mindenhol ugyanazt osztod meg. Mit is értünk ezalatt? A legalapvetőbb dolog például a posztok méretezése, de ide tartozik a tone of voice, hogy milyen hangnemben szólítod meg a közönségedet, de akár az is, hogy rövid videós formátumot használsz vagy fotót.

 

A magyar piac legfelkapottabb közösségi felületei:

Facebook, Instagram, TiktTok, YouTube, Twitter, LinkedIN, Pinterest

2. WEBOLDAL

A weboldalunk az online jelenlétünk egyik alappillére, szerves része kell, hogy legyen a kommunikációnknak. Egy minden szempontból jól működő weboldal elkészítése nem olcsó mulatság, de ha arra gondolunk, hogy ez a platform nagyban hozzájárul bevételeink pozitív alakulásához, máris másképp fogjuk megközelíteni a dolgot. Egy marketing szempontból is rendben levő weblap elsősorban mobiloptimalizált, gyors, felhasználóbarát, modern és SEO szempontból is minden a helyén van. Ha ezek meg vannak akkor a többségnél máris előrébb vagy.

Mivel honlapod első sorban marketing eszközként funkcionál, érdemes marketing ügynökséggel elkészíttetni. Mi ugyanis nem csak azt nézzük, hogy technikailag rendben legyen az oldal, hanem figyelmet szentelünk a felhasználói élménynek, marketing szempontok alapján alakítjuk ki az egészet és ügyelünk, hogy a Google is szeresse a végeredményt. Mindemellett létrehozzuk a mérési pontokat is, aminek a módszertanunk következő elemében fontos szerepe van.

 

A legkedveltebb weboldal motor manapság a WordPress. Több, mint 455 millió weboldal épül erre a platformra, vagyis a jelenleg elérhető weblapok kb. 30%-ka. Akkor a legtöbb webfejlesztő mégis miért tereli le a megrendelőt egyből egy WordPress oldalról? A válasz egészen egyszerű és közben kicsit kiábrándító is; mert ő sokkal jobban jár, ha fejleszt neked egy olyan egyedi oldalt, aminek ha bármi baja van, vagy csak frissíteni akarsz rajta valamit, akkor egyből őt kell majd keresned. Ezzel szemben egy WordPress oldalnak egyszerű és átlátható kezelő felülete van, amin a legtöbb ember könnyen ki tud igazodni egy kis ismerkedést követően.

3. MÉRÉSEK

Miután elkészültek az online felületeink már minden adott, hogy elkezdjünk adatokat gyűjteni, vizualizálni és persze elemezni. Ez a gyakorlatban úgy néz ki, hogy a közösségi felületeink vállalkozás kezelőjében kigeneráljuk a szükséges mérőkódokat és ezeket elhelyezzük a weboldalon. Bár egyszerűnek hangzik, de a legtöbb esetben webfejlesztő szükséges ahhoz, hogy a kódok a megfelelő helyre kerüljenek és jól működjenek. Mi a következő megoldásokat alkalmazzuk minden esetben:

Adatgyűjtés:
Facebook Pixel, Facebook API, TiktTok Pixel, Google Analytics, Google Tag Manager, Enhanced E-Commerce, Twitter Pixel, LinkedIN Insight Tag, Pinterest Tag, HotJar

Adatvizualizáció:
Google Data Studio, Google Spreadsheets, Whatagraph

Adatelemzés:
Anodot

Ez így elsőre soknak tűnhet és nyilván nem minden weboldalon szükséges a fent felsorolt összes megoldást alkalmazni, de adatokra mindenképpen szükségünk van, hogy hirdetési kampányainkat folyamatosan tudjuk optimalizálni. Így minden esetben a leghatékonyabb hirdetési megoldásokat tudjuk biztosítani partnereinknek és ezt meg is tudjuk mutatni. Ezzel akár magunk ellen is beszélhetnénk, de mi úgy gondoljuk, hogy pont így tudjuk bebizonyítani, hogy profi szinten dolgozunk.

4. TARTALOM

Ha a kommunikációs csatornáink elkészültek és már tudjuk is mérni, hogy mi történik rajtuk, akkor a következő lépés, hogy kreatív tartalmakat készítünk, amiket meg tudunk osztani az online felületeinken. A tartalom, pontosabban annak előállítása egy viszonylag nagy szelete a marketingnek és talán az egyik leginkább idő, eszköz és erőforrás igényes téma mindközül.

A mai telefonokkal szinte mindenki képes már jó tartalmakat készíteni, sőt rengeteg olyan alkalmazás van ami még egy kicsit meg tudja dobni a vizuális anyagok minőségét. Ahhoz, hogy ebben is a versenytársaid előtt járj nem elég jó szint, neked profi tartalmakra van szükséged. Olyan posztokra, amik megállítják az ember hüvelykujját, olyan blog bejegyzésekre, amit az emberek megosztanak egymással és olyan videókat, amit nem görgetnek el az első 5 másodperc után. Ehhez a szinthez már profi eszközökre és előrelátó tervezésre van szükség, ami a korábban megalkotott stratégián alapul. Keress minket ha elakadtál a tartalomkészítésben és nézzük meg miben tudunk segíteni neked, hogy új szintre emeljük a vizuális kommunikációdat.

Csak felsorolás szintjén, hogy mi minden tartozik ide:

Fotózás, videózás, grafikai munkák, kreatív szövegírás, blogolás, posztok készítése, podcastok, tiktok tartalmak, animációk, GIF-ek és még sorolhatnánk.

Az általunk készített tartalmakat megtudod nézni a Referencia munkáink oldalunkon!

5. HIRDETÉSEK

Mára az organikus elérések száma a legtöbb platformon elenyészően alacsony, illetve egyre többen versenyeznek az emberek figyelméért az online térben is, így hirdetések nélkül a legjobb tartalmakkal felépített, szépen elkészített online felületeink is csak félkarú óriások lennének.

 

A legtöbb kommunikációs ügynökség, nem ad hozzáférést a hirdetési fiókok kezelési felületeihez. Sőt gyakran, valódi személyre szabott riportok helyett, csak kifotózott számokkal vagy összecsapott excel táblázatokkal szembesül az ügyfél. Mi minden esetben a legmagasabb hozzáférést biztosítjuk ügyfeleink számára és folyamatosan frissülő, valós idejű riportokkal támasztjuk alá az elvégzett munka eredményét. Ne hagyd magad átverni, a hirdetési fiókok és eredmények a te tulajdonaid.

 

A hirdetések elindítása előtt, elengedhetetlen, hogy kiépítsünk egy olyan komplex mérési rendszert, ahol minden hirdetési és analitikai rendszer összeköttetésben áll egymással. Rengetegszer ez hosszadalmas és macerás folyamat, hiszen a fiók hozzáférések nincsenek megfelelően kezelve. Mi a digitális set-up során, minden hozzáférést és mérési rendszert pontosan a helyére illesztünk.

 

Ha hónap végén az eredményekre vagy kiváncsi, mi nem rettenünk meg a saját árnyékunktól. Pontosan levezetjük, hogy melyik hirdetésből, melyik kreatívból vagy éppen melyik kulcsszó alapján érkezett a lead vagy a konverzió.

 

Fontos, hogy csak akkor kezdj el hirdetni ha hosszútávon (minimum 1 év) gondolkozol. Bár technikailag van rá lehetőség, hogy fel és le kacsoljunk kampányokat, mi ezt nem javasoljuk. Idő kell ahhoz, hogy egy jól felépített kampány elérje a maximumát és az algoritmusok megismerjék a weboldaladat. Rövid távú siker nincs, csak jól felépített és átgondolt stratégia hozza meg az igazi eredményt.

 

Célunk, hogy önműködő és célorientált hirdetéseket hozzunk létre a lehető legköltséghatékonyabban. Minden esetben szorosan együttműködünk a sales csapattal és a célprofit figyelembe vételével optimalizáljuk a hirdetési büdzsét és az eredményeket. Így nem csak te jársz jól, hanem mi is, hiszen az elégedett ügyfél a legjobb reklám.

6. PR

Kevés embernek jut eszébe ebben a digitális világban a PR vagy a médiavásárlás, hiszen megint csak egy plusz dolog amivel foglalkozni kell és különben is ki olvas már manapság újságot? Pedig mindamellett, hogy a nyomtatott sajtónak óriási presztízs értéke van még mindig az emberek szemében, a legtöbb médiumnak már van online felülete is, ahol szintén megjelennek ezek a tartalmak. Ezeket pedig meg tudjuk osztani a saját oldalainkon és máris mennyivel hitelesebbnek tűnik, hogy valaki más dicséri a termékünket / szolgáltatásunkat ugye?

 

Ha valamit a Facebook felületén olvasok, akkor kételkedem benne, azonban ha egy újságban olvasom, vagy a televízióban látom, akkor könnyebben hiszek a hír valóságtartalmának.

 

Fontos azonban különbséget tennünk a Pr kommunikáció és a médiavásárlás között. Gyakran találkozunk azzal az igénnyel, hogy írjunk egy sajtóközleményt, generáljunk egy hírt és ez itt és itt jelenjen meg.

 

Ha médiavásárlásról beszélünk akkor ez minden további nélkül teljesülhet. Hiszen ekkor azért a felületért és megjelenésért, adott ideig és adott méretig kifizetjük a médium (pl.:index, telex) által meghatározott árat. Tehát ez kvázi egy reklám, cikknek álcázva. Ezeket a fajta hirdetéseket te magad is könnyen kiszúrhatod, hiszen ezt az újságok kötelesek így jelölni (X). Ez azt jelenti, hogy fizetett hirdetéssel találkoztál.

 

A Pr-kommunikáció technikailag hasonló, azonban tartalmilag és végeredményben teljesen más. Ezt abban az esetben szoktuk javasolni, ha a márkaismertség vagy a hitelesség növelése a cél. Mi magunk generálunk, hozunk létre egy hírt, vagy egy aktualitásra reagálunk és sajtóközlemény formájában kiküldjük a meglévő sajtólistánkra. Ha jól dolgoztunk és kellően érdekes az irományunk, akkor az adott újságíró leközli a cikket ingyen és bérmentve. Ha rosszul, akkor lehet hogy senki nem lesz kíváncsi a rólunk szóló írásra. A Pr-kommunikáció egy rendkívül hatékony és izgalmas terület, ami óriási lehetőség de nehéz terep is egyben. Miután kiadtuk a kezünkből a sajtóközleményt, a sajtó bármit kezdhet vele és a maga képére formálhatja. Fontos, hogy csak jól kidolgozott és átgondolt közleményeket tegyünk közzé.

 

Pr-kommunikáció nem merül ki a hírek generálásában. Magába foglalja a rendezvényeket, előadásokat, pályázatokat, influenszereket, krízis kommunikációt, CSR-t stb.

 

Nekünk az egyik kedvenc területünk, hiszen nincs is annál jobb ha nem magunkat kell dicsérni, hanem mások megteszik helyettünk. Ezt tudja a Pr és a médiavásárlást.

7. E-MAIL

Az e-mail marketinget nagyon kevés hazai kisvállalkozás használja, mert sokan elavultnak tartják vagy azt gondolják, hogy túl nagy erőfeszítéssel jár a dolog és annyit meg nem is ér. És nem is tévedhetnének nagyobbat, hiszen egy jól összerakott EDM kampánynak hihetetlen magas konverziós számai vannak még ma is. Ezzel a kis extrával hatalmas előnyre tehetsz szert a versenytársaiddal szemben. Arról nem beszélve, hogy építesz magadnak egy saját listát, amit senki nem tud elvenni tőled, amíg például a több tízezer követővel rendelkező oldaladat bármikor törölheti a Facebook akár egy rosszul elindított hirdetési kampány miatt is.

 

Első lépésként ki kell alakítani ennek lehetőségét, amihez mi a Mailchimpet javasoljuk, mert felhasználóbarát, gyors és könnyen kezelhető. Majd el kell kezdeni feliratkozókat gyűjteni, hogy legyen kinek küldeni az üzeneteket. Ennek több módja is van; például készíthetsz csali terméket, amit azért cserébe kap meg valaki, ha feliratkozik, vagy hirdetéseken keresztül is lehet gyűjteni az érdeklődőket. 

 

Ha most azon gondolkodsz, hogy miről lehetne hírlevelet küldeni, akkor segítünk!

Vannak már elkészült tartalmaid, például blogbejegyzéseid, akkor ezt egyből ki is lehet küldeni a feliratkozóknak, hogy legyen forgalom a weboldaladon. Vannak már kampányaid, így az új akcióiddal is tudod bombázni a listádon lévőket, úgyanúgy, ahogy küldhetsz nekik média megjelenéseidből, promózhatod nekik az Instagram fiókodat és így tovább. 

BESZÉLJÜNK!

    Ha már tudod, hogy milyen szolgáltatások érdekelnek, jelöld be őket!

    Teljeskörű szolgáltatás
    Hirdetéskezelés
    Munkaerő Toborzás
    Fotózás
    Videózás
    Tartalomgyártás
    Webfejlesztés
    Influencerek
    TikTok
    TikTok Ads
    PR
    Tanácsadás

    Mi történik ezután?

    Ahogy megkapjuk az jelentkezésed  feldolgozzuk és legkésőbb a következő munkanapon keresni fogunk, hogy egyeztessünk egy megbeszélési időpontot.


    Jobban szeretsz telefonálni?

    Keress minket a +36 30 444 1892-es telefonszámon, ahol igyekszünk mindenben segíteni és minden felmerülő kérdésedre válaszolni.


    Szívesebben chatelnél velünk?

    Ha jobban preferálod az írásos beszélgetést vagy éppen nem tudsz telefonálni, akkor chaten is kereshetsz minket. Írjál nekünk Messengeren és rövid időn belül válaszolni fogunk.


    Inkább írnál egy e-mailt?

    Ha nem szeretnél a kapcsolati adatlap kitöltésével foglalkozni vagy csak kényelmesebb számodra egy e-mailt írni, akkor várjuk leveledet a hello@contented.hu címre!


    Félted az adataidat?

    Teljesen megértünk, de nem kell aggódnod. Adataidat a GDPR előírásoknak megfelelően kezeljük és semmilyen esetben sem adjuk ki harmadik félnek.