Close
Type at least 1 character to search

Webshop konverzió növelés egyszerűen és hatékonyan

Webshop-konverzio-noveles-egyszeruen-es-hatekonyan

Ha sikerre szeretnéd vinni a webshopodat, gondolkozz az ügyfeleid fejével. Az egy jó kiindulópont, ha minél többen látogatják az oldalad, de ami még ennél is fontosabb, hogy a látogatók konvertáljanak, vagyis végső soron az ügyfeleiddé váljanak. Ehhez elengedhetetlen a konverzió növelés. Hogyan növeld a konverziók számát és a konverziós arányt? Ehhez adunk most neked egy pár bevált tippet!

Mi az a konverzió növelés és miért fontos?

A konverzió növelés annyit takar, hogy a webshopod látogatói minél nagyobb arányban válnak ügyfelekké. Hogy miért is fontos ez? A válasz egyszerű: mi a jobb számodra, ha naponta 1 konverzió van a weboldalon, vagy ha 20? Nyilván minél többen konvertálnak az oldaladon, annál inkább tudod növelni az eladásodat. A konverzió növelésnél arra kell törekedned, hogy minden adott legyen ahhoz, hogy a látogatók az óhajtott cselekvést végre hajtsák, illetve ha a konverzió stagnál, meg kell vizsgálnod, mi akadályozza meg őket, hogy konvertáljanak, és ezt hogyan optimalizálhatod. Kezdd a folyamatot a következő tippekkel!

1. Felhasználó-barát, egyszerűen navigálható felület

A webshopod tervezésénél azt vedd alapul, hogy a vásárlóid minél egyszerűbben és minél rövidebb idő alatt szeretnék végre hajtani a vásárlást. A mai telített piacon egyszerűen nem engedheted meg magadnak, hogy az oldaladon a menü ne legyen egyértelmű, vagy lassan töltsön be. Ezek mind olyan okok, amik növelik a visszafordulási arányt, mivel a vásárló azt fogja gondolni, hogy a termékeid hasonlóan rossz minőségűek, mint a webshopod.

Amikor megtervezed az oldalad, gondolkozz a vásárlóid és célközönséged fejével és logikusan építsd fel a vásárlói útvonalat lépésről lépésre. Ne felejtsd el tesztelni a felhasználói élményt, és aszerint optimalizálni az oldalad.

2. Megfelelő termékfotók, pontos leírások

Ha felépítetted az egyszerűen navigálható webshopod, ideje megtölteni képekkel a termékeidről. Természetesen itt is a minőség és nem pedig a mennyiség fog szerepet kapni. Termékeidtől függően változhat, hogy a minőségi fotók vagy a részletes leírás hoz magasabb konverziós arányt, de mi azt mondjuk, hogy a tuti recept, ha mindkettőre egyformán nagy hangsúlyt fektetsz, még akkor is, ha a termékednél nem a vizualitás a legnagyobb húzóerő.

Fontos, hogy a webshopra az adott termékről a lehető legjobb képek kerüljenek fel. Lehetőleg ne csak egy fotót készíts, hanem legalább hármat-négyet, különböző szögből, kiemelve a fontos részleteket. A vásárlók kifejezetten nem szeretik, ha egy termékről csak egy fotó elérhető, mert azt az érzést kelti bennük, hogy minőségi okokból került fel csak egy kép. Ugyanez vonatkozik a rossz minőségű, homályos képekre, amik kifejezetten hátráltatják az eladást. Ilyenkor a vásárló jogosan teszi fel magának a kérdést, hogy vajon miért nem akarja a cég a terméket részletesen megmutatni. Rossz a minősége, esetleg hamisítvány? Te sem szívesen vásárolnál meg egy ilyen terméket, ugye?

A részletes, pontos termékleírások ma már elengedhetetlen részei egy sikeres weboldalnak. Minél több információt biztosítasz a vásárlóid számára, annál inkább növekedni fog a konverziók száma, mivel minden felmerülő kérdést megválaszolsz és ezzel egyszerűvé teszed a vásárlást.

3. Jól látható, egyértelmű CTA hatékonyan

A weboldalon jól látható, a háttérből kiemelkedő és egyértelmű üzenetet közvetítő CTA nélkül igen csak nehéz a konverzió növelés. A CTA-t (call to action) magyarul talán úgy fordíthatnánk, hogy cselekvésre való felszólítás, ösztönzés. Ez a cselekvés egy webshop esetében általában a vásárlás. A célod egy hatékony CTA-val az, hogy a látogatót arra ösztönözd, hogy a lehető legrövidebb idő alatt vásároljon az oldaladon.  

A CTA-ra érdemes egy rövid, egyértelmű, felhívó cselekvést kifejező szöveget elhelyezni, például „megveszem”, „kosárba” vagy „vásárolok”. Fontos, hogy felkeltse a látogató figyelmét és egyértelmű legyen számára, hogy kattintással folytathatja a vásárlást. Ezt a legkönnyebben úgy érheted el, hogy kontrasztos színeket és design elemeket használsz.

+1. Pozitív értékelések

Napjainkban szinte minden vásárló megtekint legalább egy pár visszajelzést online vásárlás előtt. Ha már valóban minőségi termékeket árulsz és az ügyfeleid elégedettek is a szolgáltatásaiddal, akkor ezt mindenképpen a potenciális vásárlóknak is meg kell mutatnod, hiszen ez bizonyítottan az egyik leghatékonyabb módja a konverziós arány növelésének. Elvégre mi más ösztönözhetné jobban vásárlásra a webshopod látogatóid, mint az, ha azt látják, másoknak is jó tapasztalata volt a termékeiddel. Ezért is fontos, hogy a pozitív értékelésekre kifejezetten nagy hangsúlyt fordíts, és mindig jól látható helyen helyezd el a weboldaladon. Érdemes a visszajelzéseket közvetlenül a termék mellett elhelyezni, így is növelve a céged megbízhatóságát. Ha az értékelések mellett pontos nevet is feltűntetsz, az természetesen még inkább növeli a megbízhatóságot.