2023 decembere óta, 5 hónappal az indulás után az Európai Unióban is elérhetővé tette Mark Zuckerberg az X (korábban Twitter) nagy kihívóját a Threads-t. A Meta vezére ezzel új közösségi média platformot teremtett az online közönség számára.
Az új platform természetesen új lehetőségeket és új kommunikációs irányt is hozhat az online térbe. Mielőtt azonban belevágunk a Threads működésébe, nézzük meg hányan vannak már jelen az X legújabb vetélytársának felületén.
Korai robbanás, de csökkenő regisztrációs tendencia
Az alkalmazás kezdetben elsöprő sikerrel indult, néhány nap alatt ugyanis elérte a 100 millió regisztrált felhasználót. 2023 július óta pedig összesen 160 millió regisztráció történt a platformon.
A korai sikert nem lehet elvenni a Threads-től, azonban ez hamar hanyatlásba kezdett, a platform jövője pedig egyelőre meglehetősen bizonytalan.
Szöveg alapú tér, kreativitással társulva
A Threads működési elve szinte teljesen azonos az X-ével. A meghatározó formátum a rövid szöveges bejegyzés, amelynek a felső korlátja 500 karakter. De hasonlóan a social platformkohoz képeket, és öt percnél nem hosszabb videókat is megoszthatunk, emellett reposztolhatjuk mások bejegyzéseit, tagelhetünk és hashtagelhetünk is.
Talán az egyik legnagyobb előnye pedig az, hogy összeköttetésben van az Instagrammal. Ez azért jó, mert ha rendelkezünk Insta profillal, akkor két kattintásból szinkronizálhatjuk adatainkat a Threads-el, és bekövethetjük az összes olyan ismerősünket, akiket Instán is követünk. A Meta vezére ezzel az egyszerű lépéssel hatékony megoldást nyújtott arra, hogy ne legyünk “egyedül” az indulás során.
Zuckerberg vs Musk – Threads vs Twitter?
Sokan mondják, hogy az alkalmazás a Meta válasza a Twitterre, amelynek felhasználói és hirdetői egy része lelépett az oldalról, azóta, hogy Elon Musk megvásárolta a közösségi média platformot. Ezt a rivalizálást a két tech vezér sem rejti véka alá:
Érdemes-e regisztrálni a márkánkkal?
Talán az egyik legfontosabb jellemzője a Theradsnek márkajelenlét szempontból, hogy a felületen jelenleg nincsenek hirdetések, ez azonban minden bizonnyal változni fog. Az előrejelzések szerint akkor, amikor a felhasználók száma eléri az egymilliárdot megjelenhetnek az első fizetett hirdetések is. Erre azért még egyelőre várni kell.
Ez azonban nem jelenti azt, hogy a nagyobb márkák ne lennének már jelen a platformon vagy, hogy egyáltalán nincs benne potenciál, sőt. Sok marketing szakember azon a véleményen van, hogy nem érdemes ugyanazt a kommunikációs stratégiát alkalmazni, mint amit az instán a facebookon vagy a tiktok-on követünk. Egyrészt fontos lehet a megújulás, másrészt pedig a kreatív szövegalkotási alapfunkcióját tekintve nem igazán “illeszkedik” a feedbe. De nem utolsó sorban a közönség sem szeretné ugyanazt a tartalmat látni, mint más social platformokon.
Akkor mégis hogyan kellene kommunikálnunk a közönséggel?
A leghatékonyabb eszköz az lehet, ha a korai fázisban tesztelünk. Azonban a jelenlegi trendeket figyelembe véve, a márkakommunikáció lehet fiatalosabb, provokatívabb, kihasználva a “real time marketingben” rejlő potenciált. Fontos, hogy legyünk képben az aktuális trendekkel, történésekkel és próbáljunk meg “elsők” lenni úgy, hogy az üzenetünk ne arról szóljon, hogy el akarunk adni valamit.
Íme néhány threads, amiről azt gondoljuk, hogy megfelelő irányt képviselhetnek a jelenlét szempontjából:
A Threads a technológia és emberi kapcsolatok harmonikus egyesítésének egy új példája lehet. Bizonyára hosszú távon meghatározó szerepet játszik majd az online kommunikáció terén.
Szeretnéd, hogy a te márkád is úttörője legyen a Threads alakuló trendjei tekintetében? Mindezt úgy szeretnéd megvalósítani, hogy az ne csak +1 social platform legyen azonos kommunikációval? Ne maradj le, legyél az elsők között és vedd fel velünk a kapcsolatot, ha egyedi kommunikációs stratégiát szeretnél biztosítani a márkádnak. Persze ne feledj el követni minket is a Threads platformon!