Close
Type at least 1 character to search

Sajtóközlemény: elavult PR módszer vagy kommunikációs jackpot?

sajtóközlemény

A médiamegjelenések a mai napig elengedhetetlen részei egy vállalat marketingeszközeinek. Legyen szó új termék promótálásáról, figyelemfelhívásról egy fontos ügyre vagy egy jelentős céges hírről, a megfelelő médiamegjelenés – akár egy sajtóközlemény formájában- hatékonyan segíthet eljuttatni az üzenetünket a megfelelő célközönséghez.

Mi a sajtóközlemény?

A médiamegjelenések egyik népszerű formája a sajtóközlemény. A sajtóközlemény egy olyan formális írás, bejelentés amiben egy cég vagy vállalkozás a működésükkel, fejlődésükkel kapcsolatos hírértékű információt oszt meg a médiával sajtóvisszhang keltés céljából. A sajtóközleményt a legkülönbözőbb információk megosztására használhatjuk: új termék vagy szolgáltatás bemutatására, üzleti sikerek, mérföldkövek és elismerések megosztására és hivatalos közlemények kiadására.

A következőkben lássuk milyen esetekben alkalmazzák a sajtóközleményeket!

  • Termékbejelentés: új termékek piacra dobásánál gyakran alkalmazzák, hogy minél több emberhez eljusson és felhajtást generáljon
  • Vállalati közlemény: átstuktúrálásokkal, financiális történésekkel, partneri viszonyokkal kapcsolatos közlemények esetén használják
  • Esemény bejelentés: rendezvények, alkalmak szervezésénél, szponzorálásánál alkalmazható az érdeklődés felkeltésére és a látogatottság növelésére
    Kezdeményezés bejelentése: jellemzően CSR központú kampányokról, együttműködésekről szóló közlemény
  • Díj bejelentés: a díjak elnyerése növeli a vállalat pozitív megítélését és erősiti a beléjük vetett bizalmat, ezért az ilyen vonatkozású történéseket szívesen osztják meg a sajtóval is
  • Alkalmazotti bejelentések: főként nagyobb, vállalati vezetők érkezését – távozását szokták sajtóközlemény adni
  • Kutatásról szóló közlemény: nagyobb volumenű kutatások kiértékelésének, végeredményének ismertetése céljából gyakori, hogy az elemzést egy sajtóközlemény formájában hozzák először nyilvánosságra

Bármilyen sebességgel is haladunk a totális digitalizáció felé, a média és a hírek jelentősége nem csökken. Éppen ezért egy-egy hagyományos (nem digitális) marketingeszköz- mint a sajtóközlemény- használata még mindig fontos és kedvelt részét képezik a vállalati PR stratégiáknak. Miért? Mert továbbra is az egyik legegyszerűbb és költséghatékonyabb módszer az üzenetünk széles körben való eljuttatására, valamint médiavisszhang és akár üzleti forgalom generálására is.

A sajtóközlemények a sajtókapcsolatok ápolásában is segítenek. A vállalatok nem minden esetben rendelkeznek értékes kapcsolati tőkével, ilyenkor nagy segítség lehet egy ügynökség bevonása, akik rendszerint kiterjedtebb és megfelelő kapcsolati hálóval bírnak. Amellett, hogy egyengetik a vállalat és a sajtó közti kapcsolatokat, a megfelelő csatornák és médiumok kiválasztásában is segíthetnek.

Vállalati krízisek, incidensek esetén is kifejezetten ajánlott egy jól megírt sajtóközlemény eljuttatása a médiumok felé. Ez segít elébe menni a történéseknek és minél hamarabb kerül nyilvánosság elé a mi álláspontunk az esetről, annál sikeresebben előzhetünk meg egy esetleges negatív találgatás, cikkezés hullámot.

A jó sajtóközlemény rendelkezik néhány alapvető formai követelménnyel:

  • Valós hírértéke van
  • Aktualitása van, időben megy ki
  • Releváns, tehát a megfelelő médiának van célozva
  • Jól megírt, tehát hibáktól és sallangoktól mentes, közérthető nyelvezettel bír
  • Megfelelően van formázva
  • Megalapozott, igaz tényeket tartalmaz, nem félrevezető

A jól megírt sajtóközlemény tehát, még mindig az egyik leghasznosabb és jól megtérülő klasszikus offline marketing eszközök közé tartozik. Ezért ha úgy érezzük a cégünk életében lévő történések a fogyasztók vagy a köz számára is érdekesek lehetnek, tehát valós hírértékkel bírnak, akkor ne habozzunk szakértőkre bízni egy profi sajtóközlemény összerakását.

Ha segítségre van szükséged egy profi sajtóközlemény összerakásában vagy céged kommunikációját illetően, vedd fel velünk a kapcsolatot!