Close
Type at least 1 character to search
pozitiv-kommunikacio-a-covid-19-idejen

Pozitív kommunikáció a Covid-19 idején

A világ soha többé nem lesz teljesen ugyanaz, mint ami egykor volt. A Covid-19 már az életünk részét képezi és az egyre inkább digitalizálódó világ megváltoztatja az emberi kapcsolatokat. A világjárvány hatását elsőként a kisvállalkozások érzik a bőrükön, de a nagyok sem mehetnek el szó nélkül mellette. A digitális világ egyszerű és költséghatékony megoldásokat kínálhat az ipar legveszélyeztetettebb szektorai számára is. Íme néhány inspiráló ötlet, amely piaci mérettől függetlenül hasznos lehet mindenki számára.

A koronavírus-járvány olyan válság, amellyel még nem találkoztunk így nem csoda, hogy a lezárás kezdete óta a vásárlási szokások megváltoztak, és a márkák kénytelenek voltak lecserélni a megszokott működési modell-t, ami alapján eddig működtek.

A COVID-19 járvány kezdete óta sok márka élt azzal a lehetőséggel és felszabadult kapacitással, hogy felülvizsgálja a jelenlegi kommunikációját és hogy támogatását fejezze ki a közösségek számára.

COCA-COLA

A legtöbben alig várják, hogy visszatérjenek a normális kerékvágásba. A Nigériai Coca Cola azonban más álláspontot képvisel. Ez a kampány a jobbá válásról szól, és nem csak egyszerűen visszakívánkozik a Covid előtt megszokott hétköznapokhoz. A kampány kihangsúlyozza azokat a pillanatokat, amelyeket természetesnek vettünk. Az #openlikeneverbefore kampány célja az emberek tudatosságának növelése.

Egy-egy nehéz helyzet fontos üzenetet és tanulságot hordozhat magában. Legyen szó világjárványról vagy akár hétköznapi problémákról egy cég életében. A Coca-Cola kampánya különösen jó példa arra, hogyan fordítsunk egy nehéz helyzetet a saját szolgálatunkba.

LEGO

A görbe simításában a Covid-19 nem csak felnőttek, de a gyerekek is kulcsszerepet játszanak. A Lego arra ösztönözte a családokat, hogy maradjanak otthon. Animációs videókat készítettek, amely közvetlenül a gyerekekhez szólt. Azzal, hogy közvetlenül a gyerekekkel kommunikáltak, pozitív szerepet játszottak a válságban és egyúttal a Lego valódi kapcsolatot teremtett megcélzott demográfiai csoporttal, miközben valódi értékeket kínált és tippeket az önfeledt játékhoz.

Figyelembe kell venni, hogy a termék vagy szolgáltatás milyen értéket kínálhat a fogyasztóknak , és olyan tartalmat hozhatunk létre, amely segíti az embereket abban, hogy mélyebb szinten éljék meg a hétköznapokat és könnyebben azonosuljanak a márkával.

MCDONALD’S

A McDonald’s új érintés nélküli rendelés reklámja nem egyedülálló. Sok márka kényszerül arra, hogy digitalizálódjon. A legtöbben nem engedhetik meg maguknak, hogy saját App-ot fejlesszenek, azonban a McDonald’s igen. A rendelés leadása után a parkolóban ülve vagy a járda szélén várva is megkaphatod a várva várt menüt.

A rövid video tartalom erős marketing eszköz és a vásárlás biztonságosságát hirdeti. Fenntartja a szolgáltatást és azt üzeni, hogy a McDonald’s-ban ebédelni biztonságosabb, mint valaha.

UBER

Az események hatására az Uberhez hasonló vállalatok köszönetet mondtak ügyfeleiknek, hogy nem használják szolgáltatásaikat. Emellett fő üzenetük az egység volt, amely arra ösztönzött bennünket, hogy maradjunk otthon, és korlátozzuk utazásainkat.

NIKE

A Nike ismét sikeres marketing kampánnyal vette le a lábáról a világot. Arra biztatnak bennünket, hogy maradjunk otthon, de „folytassuk a játékot” akkor is, amikor a motivációink már teljesen elfogytak. Emellett egy időre ingyenessé tették online alkalmazásukat és otthon is elvégezhető edzős videókat tettek közzé saját Youtube csatornájukon.

Ha úgy érzed, hogy inspirációra lenne szükséged vagy már a Covid utáni első lépéseken járnak a gondolataid, keress minket bizalommal és vedd igénybe ingyenes konzultációnkat. Akár egy átfogó stratégiára van szükséged, akár egy projektben gondolkozol a Contented csapata minden esetben egyedi megoldást kínál a céljaidra és költségvetésedre szabva.