Close
Type at least 1 character to search

A munkaerő toborzás eszközei

munkaerő toborzás eszközei

Szeretnél eredményesebb lenni a munkaerő toborzásban ezzel pénzt és időt spórolva vállalkozásodnak? Segítünk eligazodni a munkaerő toborzás eszközei között! 

Mik a munkaerő toborzás eszközei, amikkel eredményesebb lehetsz az employer branding-ben a mostani piaci körülmények ellenére is? Talán még ma is többen borzongva gondolunk vissza a COVID-19 sújtotta időszakokra, most itt állunk 2022-ben, de még mindig érezhető a vírus hatása. A vírus lényegében sok mindent megváltoztatott körülöttünk: mind a környezetet, mind a családi, baráti kapcsolatokat, nem utolsó sorban pedig a munkaerőpiac és a munkavállalók toborzását érte jelentős átalakulás.

Nem véletlen tehát, hogy Contented Marketing Ügynökség csapata is kiemelt figyelmet fordít arra, hogy egyszerűbbé és hatékonyabbá tegye a munkaerő toborzást a cégek számára; továbbá tudásunkat felhasználva segíteni szeretnénk a vállalatokat a felmerülő kérdések megválaszolásában. 

Szeretnéd, ha a te céged lenne a legvágyottabb munkahely? 

Ehhez mindenek előtt arról kell megbizonyosodni, hogy a már ott dolgozó alkalmazottak elégedettek-e a munkahelyi környezetükkel, mi az amit szeretnek és mi az amit kevésbé. Ha ezekkel tisztában vagyunk, és megkezdtük a javítási folyamatokat, akkor elindulhat egy belső fejlődés, ami később kihatással lesz a cég termelékenységére és hatékonyságára. Több jövőbeli munkavállalóhoz is eljut majd a hír, hogy kíváncsiak az alkalmazottak véleményére és törődnek a problémáikkal. Ennek során vonzóvá válik a munkavállalás a dolgozó számára, melynek következtében könnyebbé válik a munkaerő toborzás is.

Mert a munkaerő toborzás ma már nem csak offline, hanem online is működik. Ehhez viszont nagyon fontos, hogy felépíts egy bombabiztos marketing stratégiát, amiről az oldalunkon bővebben beszámolunk.

Offline

Ma már ritkán találkozunk olyannal, hogy villanyoszlopon vagy hirdetőtáblákon  letéphető cetliken reklámozza egy adott cég az újonnan betölthető pozícióit. A mai világban ez már máshogy működik.

De mi számít a munkaerő toborzás eszközei közül offline megoldásnak?

Munkatársak ajánlása – Ilyenkor célszerű bizalmas kapcsolatot kiépíteni az alkalmazottakkal, mert később akár ők is ajánlhatnak potenciális munkaerőt. Ezenfelül ösztönző programokkal lehet segíteni az alkalmazottakat, hogy ezáltal új munkavállalókat csábítsanak a céghez.

Fejvadászat – E tevékenység lényegében azt a folyamatot foglalja magában, amelynek során különleges vagy magasan képzett jelölteket keresnek magasabb szintű pozíciókba. Ezért a fejvadászat egy érdekes folyamat, amely a céghez hozzáillő emberek felvételére korlátozódik, majd azokat összegyűjtve adja át, hogy a vállalat maga döntse el melyik jelölt passzol legjobban a cég identitásához.  

Állásbörzék – Ahol tetszés szerint lehet a különböző programok között csemegézni nemcsak munkakeresőknek, hanem akár olyanoknak is akik munkahely váltáson gondolkodnak. Ilyen például a Műegyetemi Állásbörze amely már a 50. megrendezésén is túl van. Standjaiknál személyes beszélgetésben lehet részt venni, ahol elsődleges feladatuk, hogy megismerjék a munkakeresőket és tisztában legyenek azoknak az erősségeivel, gyengeségeivel, igényeivel. Ez egy jó módszer ugyanis arra, hogy egy másik szempontból is meg vizsgálhatjuk az olyan lehetőségeket is amire eddig talán még nem is gondoltunk. 

Munkaerő Toborzás

Online

Itt az internet kimeríthetetlen tárházát vehetjük igénybe: Facebook, Instagram, Tiktok, Linkedin, Google Ads.

A Facebook és Instagram segítséget nyújt számunkra abban, hogy ki tudjuk szűrni a számunkra megfelelő célcsoportokat. A hirdetések beállításával képesek vagyunk több szűrőt is beállítani pl.: életkor, érdeklődési körök, hobbi, nemek. Ezek mind segítenek abban, hogy olyan személyt vegyünk fel, aki könnyebben illeszkedik majd be a cég kultúrájába. 

A Linkedin egy hasznos platform állások meghirdetésére, sokban hasonlít a Facebookra hiszen egyszerűen kezelhető és minden korosztály számára elérhető. Érdemes itt is közé tenni a megüresedő vagy éppen megújuló állásainkat, mivel sokan először itt kezdik a keresést.

A Tiktok vagy Youtube nagyon népszerű a fiatalok között, így az itt megosztott tartalmaknak köszönhetően a cégről és annak dolgozóiról – vagy akár a vállalaton belüli hangulatról – tudhatnak meg többet az érdeklődők. Ezen a két platformon inkább a fiatalabb közönséget érjük el, hiszen köztük elterjedtek ezek az alkalmazások.

A Google Ads egy internetes hirdetési platform amit a Google gyártott le. Ezt a platformot azért ajánlott használni, mert ennek segítségével nem csak üresedő vagy megújuló állásainkat tudjuk meghirdetni, de monitorozni is tudjuk, hogy milyen korosztály és nem érdeklődik, illetve mely helyszínekről érkezett a legtöbb kattintás. Így a jövőben erre felépíthetünk egy vagy több kampányt is, attól függően, hogy milyen pozíció üresedés van.  

Ha te is bajban vagy és nem tudod már, hogy milyen módon tudnál egyszerűbben munkaerőt toborozni, látogass el employer branding oldalunkra és tudj meg még többet. 

Munkaerő Toborzás Eszközei