Close
Type at least 1 character to search

Mi az a Facebook pixel?

facebook_pixel


Tudod miért van rá szükséged?

Lehet, hogy még csak ismerkedsz az online hirdetések világával. Lehet, hogy már fut is jó néhány hirdetésed, de egy dolog garantált: a Facebook Pixel nélkülözhetetlen eszköz annak érdekében, hogy minél olcsóbban, minél több embert érj el a kampányaiddal.

A Facebook Pixel, a magyar felületeken többnyire képpont néven ismert. Használata elmaradhatatlan, hiszen ennek segítségével tudod nyomonkövetni hogy egyes kampányaid milyen eredményeket hoznak a Facebook felületén kívül, tehát a weboldaladon/webshopodban vagy a landing oldaladon.

A hirdetéskezelőn belül látható, hogy egy adott kampányra hány megosztás, like vagy éppen komment érkezett, de ennél több használható adatot nem nagyon lehet innen kifacsarni. Hiszen ha belegondolsz, nem az számít hány ember kedvelte a bejegyzésedet, hanem hogy hányból lett tényleges vásárló.

Tehát, a Facebook Pixel nem más mint egy pársoros kódrészlet, amit elhelyezhetsz a weboldalon vagy a Tag Manageredben és aminek segítségével nagyon sok hasznos információhoz juthatsz.

Pixel beállítás

Ahogy az ábrán is láthatod, a Facebook Pixel kódja 2 részből áll. Az egyik egy úgynevezett Base Code, a másik pedig a Standard event kód. Elsőkörben az alapkódot kell elhelyeznünk, amit a Pixel automatikusan legenerál, így jobbára csak egy másolás beillesztés feladatot kell elvégezni.

Az alapkód jelzi a Pixelnek, hogy a felhasználó ezt és ezt az oldalt nézte meg. A base code a weboldal minden oldalán aktív lesz és minden egyes látogatónál lefut majd.

A kód másik része a Standard event-ként megjelölt zöld részlet. Ez az, amivel kiegészítheted a képpontot. Ezek segítségével a honlapod oldalait egy-egy eseményhez tudod hozzárendelni és pontosan lekövetni, hogy ki mit csinál a weboldalon. Magyarán, már nem csak azt tudod figyelemmel kísérni, hogy tegnap 150 ember járt a weboldaladon, hanem azt is, hogy ebből 25 terméket adott hozzá a kosárhoz, 10 vásárolt, 15 pedig vásárlás nélkül hagyta el az oldaladat.

Jelenleg az alábbi eseményeket tudod mérni a weboldaladon.

Hol találod meg Facebook oldaladhoz tartozó Pixel kódot?

Egy hirdetési fiókhoz csak egy Pixel tartozik. Ezt a kódot a hirdetési fiókodban találod meg. Itt a bal felső menüben, klikkelj a képpontok ikonra.

Ha nincs pixeled, akkor egy ilyen kép fogad és létre kell hoznod egyet.

Ha már létrehoztad a Pixeledet, nincs más hátra, mint telepíteni a weboldalba. Mi a Tag Managerrel történő telepítést javasoljuk. Így könnyedén, egy helyen kezelheted a hirdetési platformjaidhoz tartozó mérési kódokat. Ha elakadtál a telepítésben, keress minket ingyenes online auditunkért és mi felmérjük a weboldaladat és ehhez kapcsolódó mérési beállításokban is segítséget nyújtunk.

Összességében, most már pontosan tudod, hogy mi az a Facebook Pixel, miért nélkülözhetetlen és hogyan kell létrehoznod. Ezt a rövid folyamatot mindenképpen végezd el, mert hosszabb távon csak így nyerhetsz információt arról, hogy a követőtáborod hogyan használja a weboldaladat, így sokkal relevánsabb hirdetéseket tudsz létrehozni nekik a jövőben. Sőt, a Buyer Personáid kialakításában is hatalmas segítség, ha tudod, hogy korábban kik jártak a weboldaladon.