

Meme marketing, avagy egy innovatív módszer arra, hogy bevondd az közönséged.
Miért is téma most a meme marketing? Azért mert a meme-ek manapság már minden egyes nap szembe jönnek velünk, ha kíváncsiak vagyunk rájuk, ha nem. Bár ki az, aki ne lenne kíváncsi egy intelligens humorral bíró memere? Hiszen a meme-ek részei a XXI. század nyelvének. Humort adnak a beszélgetéshez, és néha még “világmegváltó” gondolatokat is fellelhetünk bennük. De jó ötlet a meme-ek használata a tartalommarketingben? Elidegenítené vagy szórakoztatná a közönséged? Minden attól függ, hogyan használod őket, és hogy összhangban van-e a márkád hangjával.
Bamba Marha Burger Bár ügyfelünknek már a kezdetektől fogva ügynökségünk készíti a tartalmakat. Az ő márkájuk kifejezetten megköveteli, hogy hónapról-hónapra ellőjjünk egy-két viccesebb tartalmat, vagy ha van éppen aktuális “meme hullám”, akkor azt meglovagoljuk.
Íme az elmúlt időszakban használt meme tartalmak a Bamba Marha esetében. Illetve, hogy ne csak a levegőbe beszéljünk, a like- és elérés számokat is mutatjuk:


Az egyik oka annak, hogy a meme-ek fellendíthetik a tartalommarketinget, az az, hogy bomlasztóak, hiszen eltérnek a hagyományos kommunikációtól. Többször tapasztalhattuk már, hogy egy kis fennakadás minden iparágnak jót tesz. A meme-ek használata kiváló stratégia lehet, ezért itt van néhány szabály, amire érdemes odafigyelni:
Legyél releváns!
A legviccesebb mémek azok, amelyeket úgy tudod elkészíteni, hogy relevánsak a márkád szempontjából. Ha már elég jól ismered a közönséged, akkor pontosan tudod, hogy mik azok a trendek, hogyan használj már jól ismert meme-eket úgy, hogy azok ne tűnjenek erőltetettnek.


Ne légy sértő!
Egyik legfontosabb, amire figyelni kell, hogy ne lépd túl a határokat, hiszen egy rossz poénnal könnyen el tudsz veszíteni követőket. Ezenkívül a meme-ek nem mindig a nevetésről szólnak. Gyakran inspirálóak lehetnek, vagy kötetlenebbül adhatnak át értékes információkat.
Kövesd a meme szabálykönyvet!
Ez bármilyen meglepő, de nem egy hivatalos szabálykönyv. Viszont segíthet eligazodni, hogy hogyan használd a kommunikációdban őket:
- A poszt szövege legyen rövid
- Könnyen olvasható, nagy betűtípust használj a kreatívokon
- Ne próbáld megváltoztatni egy ismerős meme jelentését
- Kerüld a CTA-k vagy más „marketinges” kifejezések használatát a meme-ekben
A marketing sokat változott az évek során. A márkák már nem engedhetik meg maguknak, hogy csak promóciókról kommunikáljanak. Annak ellenére, hogy célod a terméked vagy szolgáltatásod értékesítése, valódi kapcsolatot kell kialakítanod az ügyfeleiddel. A meme-ek használata egy nagyszerű módja annak, hogy beszélgetéseket indíts, kapcsolatokat ápolj, majd továbblépj az általad kínált termékek reklámozására. A meme marketing jelenleg egy finomabb és közvetettebb promóciós stratégiát tud ezáltal nyújtani, így érdemes vele kibővíteni a marketing stratégiát.