Mutatjuk mi várható idén (TOP 5 marketing trend)
A szakemberek körében minden év elején az egyik legnépszerűbb kulcsszó páros a marketing trend és az aktuális évszám, jelen esetben a 2023. A digitalizáció felgyorsulásával, az aktuális marketing trendek is évről-évre változnak, így 2023-ban a szakembereknek igazán toppon kell lenni belőlük, ha az ügyfelek igényeit széleskörűen ki akarják elégíteni.
A különböző social felületek felhasználóinak száma 2027-re várhatóan eléri a 6 milliárdot, így ezek a platformok mára a legmeghatározóbb kommunikációs és marketing csatornává váltak.
A mai világban különösen nehéz jóslatokba bocsátkozni a jövő trendjeit illetően, azonban ha résen vagyunk és használjuk a rendelkezésre álló adatokat és forrásokat, jóval közelebb kerülhetünk a megoldáshoz.
Lássuk mi az 5 legfelkapottabb marketing trend 2023-ban:
Videós tartalmak erősödése
Nem nagy meglepetés, hogy a videós és mozgóképes tartalmak 2023-ban is tarolni fognak. Ezek közül is különösen a “snackelhető”, rövid videók a legnépszerűbbek a felhasználók körében (TikTok, Instagram Reels, Youtube Shorts). Ilyen nagy mennyiségű feltöltött tartalommal ugyanakkor egyre nehezebb versenybe szállni, így a tartalomgyártóknak törekedni kell a lehető legkreatívabb és eredetibb videókra, ha újra és újra meg akarják ragadni az emberek figyelmét.
Gamer célközönség
A változatos gamer szcéna jelentős és konstans növekedése ma már marketing szempontból sem hagyható figyelmen kívül. Hatalmas potenciált rejt ez a piac és ezt a cégek is igyekeznek egyre inkább megcélozni. Jelenleg több, mint 3 milliárdra saccolható a világon azok száma, akik rendszeresen és közösség szinten részt vesznek valamilyen online játékhoz kapcsolódó aktivitásban.
Gen Z univerzum
Pörgős, színes és megkerülhetetlen, hiszen benne élünk. A Z generációs trendek mára az élet minden területén éreztetik hatásukat. Folyamatosan formálják az életünket és reformokra késztetik a munkahelyeket, az online teret és az egész társadalmat.
A Gen Z-k mára a hirdető cégek és márkák egyik legfőbb célcsoportjává váltak, ami az aktuális reklám kampányokról is egyértelműen visszaköszön. Érdemes a megfelelő platformokon folyamatosan követni a hozzájuk kapcsolódó aktualitásokat, annak aki le akarja őket nyűgözni. 2023-ban már felejtsük el, hogy őket próbáljuk az eddigi megszokott világunkhoz közelíteni, a szakembereknek kell még inkább elmélyülni és megismerni, hogy mire vágynak igazán.
Primer keresőmotorok átalakulása
A keresőoptimalizált marketing módszerek szintén nagy átalakuláson mennek keresztül. Már nem minden esetben a Google az első számú eszköz ha a felhasználók kulcsszóra akarnak keresni. Sorban készülnek a statisztikák arról, hogy a fiatalabb generációk egy-egy keresésnél már a TikTok-ot vagy Youtube-ot részesítik előnyben. Ezekben az esetekben az ott található keresési eredmények közül választják ki a számukra megfelelő tartalmat, platformváltás nélkül.
A tartalomgyártók emiatt különösen nagy fókuszt kell, hogy helyezzenek a minőségi, értéket adó és elkötelezettséget hozó tartalmak megkomponálására.
Automatizáció és AI
Az AI generált tartalmak egyre felkapottabbak, ugyanakkor még mindig tanuló és ismerkedési fázisban vannak. Idén mindenképp számíthatunk az AI szélesebb körű megjelenésére a marketing területén is.
A marketing stratégiákat segítő automatizációs folyamatok is permanens fejlődést mutatnak. Az automatizációs rendszerek egyre összetettebb feladatokat tudnak ellátni, csak ki kell aknáznunk a benne rejlő lehetőségeket.
Az előrejelzések szerint tehát idén is tarolnak a rövid, gyorsan fogyasztható, ám annál értékesebb tartalmak a digitális marketingben. Emellett teret kapnak az új platformok, a mesterségesen generált gépi metódusok és az egyre telítettebb online kommunikációs térben még inkább oda kell tenniük magukat a márkáknak, ha ki akarnak tűnni a tömegből.
Ha úgy érzed, hogy szívesen dolgoznál egy olyan csapattal, aki naprakész az aktuális trendekből, vedd fel velünk a kapcsolatot és beszéljünk róla!