Close
Type at least 1 character to search

Marketing büdzsé — Kidobott pénz vagy befektetés?

Marketing büdzsé

Miután arra a belátásra jutsz, hogy szeretnéd a márkád marketing kommunikációját elkezdeni, a következő kérdés, automatikusan az, hogy akkor mennyi az annyi. Kulcsfontosságú kiemelni azt a tényt, hogy a marketing büdzsé ügyfelenként eltérő. Ugyanúgy, ahogy nincs két egyforma ember, úgy két egyforma vállalkozás sem létezik.

Ha úgy döntesz, hogy szeretnéd elkezdeni a márkád ismertségének építését marketingen keresztül, akkor fontos, hogy megértsd, hogy egy ügynökségi szolgáltatást nem lehet patika mérlegen kimérni. Fontos világossá tenni, hogy a marketing kommunikáció nem olyan, mint egy Japán Wagyu steak. Attól még, hogy nem tudod jól elkészíteni, az még a világ egyik legdrágább steakjeként lesz titulálva. Egy marketing ügynökség viszont csak abban az esetben tud sikeres lenni, ha az ügyfeleinek az üzlete is sikeres. Ezért sem lehet két, akár ugyanabban az ágazatban dolgozó ügyfélnek ugyanolyan marketing büdzsét ajánlani, mint a másiknak.

Mennyi legyen a marketing büdzsé?

A marketing büdzsé, kissé leegyszerűsítve, de bevételed bizonyos százalékának kell lennie. Általános szabály, hogy a B2B cégeknek bevételük 2-5%-át marketingre kell fordítaniuk. A B2C cégeknél ez az arány gyakran magasabb – 5 és 10% között van. Ennek az az oka, hogy a B2C vállalatoknak jellemzően több marketingcsatornába kell befektetniük, hogy elérjék a különböző ügyfélszegmenseket.

Ez így leírva szép és jó, de abban az esetben, ha ki is számolod, hogy mennyi lenne éves szinten a marketing büdzséd, abból még nem lesz átlátható, hogy pontosan mire és mennyit kellene költened.

Marketing büdzsé

Segítünk neked a marketing büdzséd meghatározásában!

Hogy megkönnyítsük a számolást, készítettünk egy büdzsé kalkulátort, amivel egyszerűen ki tudod számolni, hogy a mi meglátásunk szerint mi lenne a vállalkozásod számára az ideális marketing büdzsé. Fontos, hogy ezek a számok, átlag számok így csak egy hozzávetőleges értéket fognak mutatni neked. Ahhoz viszont biztosan jó, hogy el tudd kezdeni tervezni a marketingedet és az erre szánt összeget is. Töltsd le vagy készíts magadnak egy másolatot a saját driveodra, hogy tudd használni a táblázatot!

Ha további információra lenne szükséged, esetleg szeretnéd elindítani vagy fejleszteni vállalkozásod kommunikációját, akkor vedd fel velünk a kapcsolatot!