Close
Type at least 1 character to search

Janklovics Péterrel tarol a StoneConcept marketing

A StoneConcept TikTok kampánya Janklovics Péterrel hatalmas sikert aratott. Nézd meg, milyen eredményekkel zártuk.  

Miért a TikTok, és miért egy humorista?

A TikTok a hazai marketing kampányok kialakítása során is egyre nagyobb teret hódít, hiszen nem csak rendkívül szórakoztató, trendi platform, hanem egy iszonyatosan erőteljes marketing eszköz is lehet. A short videók készítésével ugyanis lehetőségünk nyílik olyan módon lebontani a reklámokkal szembeni negatív érzéseket, amelyek a social media posztok formájában kevésbé hatékonyak. Ezekkel a videókkal érzelmi kötődést teremthetünk a márka és a célközönség között, és mi, a Contented Marketing Ügynökség csapata, a StoneConcept kapcsán pontosan ezt szerettük volna elérni. A StoneConcept egy hazai brand, amely kő-és hidegburkolatokat forgalmaz, így a  burkolatok világát kellett kicsit közelebb hoznunk az emberekhez, bemutatva a márka értékeit és a munkásságuk részleteit. 

Mi volt a kampány célja? 

A StoneConcept esetében egyedi módon közelítettük meg a márkaismertség növelését, a marketing kampányunkat úgy terveztük meg ezen a platformon, hogy egy ismert magyar humoristával, Janklovics Péterrel működtünk együtt. A kampányunk célja az volt, hogy szórakoztató és figyelemfelkeltő tartalmakon keresztül mutassuk be a cég – az átlagember számára nehezen érthető-különböző termékeinek széles palettáját, a különböző foglalkozásokon keresztül. Ilyen volt például a kőfaragás, a fuvarszervezés és az irodai asszisztens munkakör. Célunk az volt, hogy a márka ismertsége tovább erősödjön, és szélesebb körben is elterjedjen. Ezzel a marketing stratégiával pedig óriási eredményeket értünk el. Egy egész sorozatot hoztunk létre, konkrét történetet felépítve, mintha csak egy televíziós műsor újabb és újabb epizódjai látnánk. Az emberek pedig szinte a függőjévé váltak a StoneConcept meséknek, hiszen az elkészült videók rövidek, dinamikusak és könnyen fogyaszthatók voltak, igazodva a platform felhasználói szokásaihoz. Ebben nagy szerepe volt a videók minőségének, és a megfelelő vágásoknak is. 

Amit elsősorban a Lost in Films csapatának köszönhető, akik a tartalmakat gyártották.

A marketing pszichológia fontos szerepe

Itt érdemes kicsit bevonnunk a marketing pszichológiát is. Ugyanis ahhoz hogy sikeres kampányt hozzunk létre, meg kell értenünk a célcsoportunkat, és hatnunk kell az érzelmeikre. Ehhez pedig ismernünk kell bizonyos pszichológiai hatásokat -amiket azért érdemes kihasználni. A pozitív érzelmek kiváltása – például humor formájában -erősíti a márkával való kapcsolódást, mivel az emberek hajlamosak jobban emlékezni azokra a tartamakra, amik megnevettetik őket, és pozitív érzelmeket váltanak ki belőlük. Kevésbé ismert, de a szociális bizonyíték alkalmazása is kulcsfontosságú itt. Mi ez? Nos, amikor az emberek hajlamosak mások véleményét és viselkedését követni. Különösen ha ismerős vagy megbízható személyek állnak a kampány mögött, mint például egy ismert humorista. Na, hát ezért döntöttünk Janklovics Péter mellett, akit profiként tartanak számon, és igen elismert a saját területén. 

A kampány eredményei 

A kampány novemberben indult és pontosan azokat az eredményeket hozta, amiket vártunk, hiszen jelentős sikereket értünk el már az első videókkal is. A márka a lehető legszélesebb körben vált ismertté, a fiatalabb generációktól kezdve az idősebb korosztályig hétről hétre hatalmas figyelem kísérte a videókat, óriási aktivitást kiváltva a közönségből. A humor és a szakmaiság ügyes keverése pedig hozzájárult ahhoz, hogy a StoneConcept megmutassa a közvetlenebb arcát is.  Ahhoz hogy ilyen eredményeket érjünk el persze jól kellett ismernünk a TikTok algoritmusát is. A megfelelő TikTok kampányhoz fontos hogy tudjuk, mikorra időzítsük a posztolást, SEO szempontból milyen leírást használjunk, sőt még azt is, hány hashtaget használjunk a videók alatt, a rendszerességről nem is beszélve. 

A legjobban teljesítő videónk több mint 300.000 embert ért el, az interakciók száma pedig – gondolunk itt a kommentekre, megosztásokra, lájkokra, messze meghaladta a platform szokásos elköteleződési arányát. Ráadásul a kommentelők többsége pozitív visszajelzést adott, dicsérve az egyedi megközelítést. A követők száma pedig jelentősen megemelkedett, több mint háromszorosára nőtt, ami kiemelkedően jelentős eredmény. A weboldal látogatásokat is meg kell említsem, melyek a Janklovics Péterrel közösen forgatott videóknak köszönhetően 30%-os növekedést hoztak az oldal látogatottság tekintetében. 

 

Követőszám alakulása

      • Összes megszerzett követő: 5,176

      • Kezdésnél a követők száma: 472

      • A követői növekedés nagyon dinamikus, különösen az utóbbi időszakban látványosan felgyorsult. Ez azt jelzi, hogy a tartalmak egyre népszerűbbek, és az algoritmus is egyre több embernek ajánlja őket.

      • Férfi követők aránya: 69%, tehát a tartalom inkább férfiak körében népszerű.

    Nézőszám és elérés

        • Összes nézőszám: 1,7M (1,7 millió megtekintés)

        • Új nézők száma: 1,7M – ez azt mutatja, hogy az elérés főként új embereket hozott be a csatornára, ami egy nagyon jó növekedési mutató.

        • A grafikon szerint egy ponton nagyobb virális növekedés volt megfigyelhető, ami azt jelenti, hogy néhány videó rendkívül jól teljesített.

        • A nézői demográfia szerint is többségben férfiak (57%) nézik a tartalmat, ami egybeesik a követői statisztikákkal.

      A videós kampány nemcsak a követő- és nézőszám növekedésben volt sikeres, hanem jelentős hatással volt az újonnan induló weboldal forgalmára is. Az analitika alapján a webhelylátogatók nagy százaléka organikus social platformokról érkezett, ami azt mutatja, hogy a kampány hatékonyan terelte a felhasználókat a weboldalra.

      Ez azt bizonyítja, hogy a short tartalmak nemcsak márkaismertséget növeltek, hanem aktívan hozzájárultak a forgalomgeneráláshoz is. Az organikus elérés ilyen mértékű kihasználása hosszú távon is előnyt jelenthet, hiszen a márka hitelességét és online jelenlétét erősíti.

      Mit tanulhatnak ebből mások? 

      Szuper volt látni, hogy a humor le tudja bontani a márka és az emberek közötti, reklámok miatt kialakult falat. A siker kulcsa itt nem csak az volt, hogy szórakoztatott, hanem hogy egyfajta értéket is közvetített, a cég egyedi szakmai profilját előtérbe helyezve. A StoneConcept és Janklovics Péter  közös TikTok-kampánya megmutatta, hogy a szórakoztatás és a kreatív tartalom hogyan válhat a márkaépítés hatékony eszközévé. Bebizonyítottuk hogy megéri szokatlan együttműködésekkel kísérletezni, hiszen ezek a megoldások nem csak figyelmet, bizalmat is ébresztenek. 

      Ha Te sem szeretnéd a véletlenre bízni a kampányod sikerességét, vedd fel velünk a kapcsolatot.

      stone concept janklovics
      Stoneconcept weboldal látogatók forrása a kampány ideje alatt