Close
Type at least 1 character to search

Itthon is bemutatkozott a Google Analytics 4

google-analytics-4

Vállalkozások milliói világszerte használják a Google Analytics szolgáltatást, annak érdekében, hogy megértsék az ügyfelek igényeit és hogy feltérképezzék a piaci sajátosságokat. Most új korszak kezdődött a digitális Analitika világában és végre lehullt a lepel az Itthon is bemutatkozott Google Analytics 4 -ről.

App + Web property

Tavaly a Google bevezette az úgynevezett App + Web property-nek nevezett szolgáltatását. Ez abban különbözik a hagyományos, megszokott Analytics-től, hogy itt nincsennek munkamenetek és oldalmegtekintések, hanem a felhasználók és események vannak. A Google Analytics 4 működésének alapja teljesen új, vannak még megszokott fogalmak és funkciók, azonban az adatmodell a Firebase mobil appokhoz fejlesztett analitkáján alapul. Az app mérésekhez fejlesztett világot emelték át a webre és alkották meg az app+web property típust. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy ha jól állítunk be mindent, így mobil appunkban, valamint weboldalunkon pontosan ugyanazokat az esemény neveket és paramétereket használjuk, akkor első körben egy átfogó, cross platform riporting áll elő, amit természetesen lehet eszközök szerint is szegmentálni.

Sok cégnek azonban még nincs mobil applikációja. Azonban számos olyan új lehetőséget hozott már most is, amikkel máris okosabban lehet elemezni, mérni és marketing célokat beállítani.

Nézzük csak az újdonságokat

Marketing döntések optimalizálása

Két új mutatót vezetett be az Analytics, az első a Purchase probability, amely annak a valószínűségét határozza meg, hogy egy felhasználó, aki aktív volt az elmúlt 28 napban, konvertálni fog-e a következő 7 napban. Itt a rendszer az e-commerce tranzakciókat veszi alapul. A másik új mutató pedig Churn probability, amely annak a valószínűsége, hogy egy felhasználó, aki aktív volt az elmúlt 7 napban, nem lesz aktív a következő 7 napban. 

Ingyenes lett a BigQuery

A nyers adatok exportálási lehetősége Google BigQuerybe eddig csak a fizetős Google Analytics felhasználók számára volt elérhető. Egy teljesen más struktúra mentén, de ingyenesen elérhető ez a lehetőség a Google Analytics 4 property felhasználóinak. Az exportált adatok köre még nem végleges, vélhetően változni fog a következő hetek, hónapok során.

Felhasználók lesznek a középpontban

Munkamenetek háttérbe szorulnak és a felhasználók kerülnek a figyelem középpontjába. A User ID segítségével azt is látni fogjuk, hogy ha egy ügyfél hirdetésből érkezik az oldalunkra, majd később telepíti az alkalmazásunkat és ott hajt végre vásárlást.

Mivel a harmadik féltől származó sütik fokozatosan megszűnnek, a Google arra számít, hogy az adatok ritkasága lesz az új norma. Így a rendszer a gépi tanulásra támaszkodik az adatok hiányosságainak pótlására

A jövő

A Google természetesen azt javasolja, hogy a meglévő Google Analytics mellett, érdemes minél hamarabb beállítani a Google Analytics 4 méréseket is. Minél hamarabb beállítjuk az új méréseket, annál nagyobb historikus adathalmazunk lesz.