Close
Type at least 1 character to search
instagram-hashtag-trendek-2021

Instagram hashtag trendek 2021 – minden, amit tudnod kell

Hashtagek használatával nem csak több felhasználóhoz juttathatod el Instagram posztjaidat, de a posztok elköteleződési rátáját (engagement rate) is jelentősen növelheted.

Az Instagram rengeteg újításon ment keresztül 2010 óta, azonban egyetlen dolog változatlan maradt az évek során: a hashtagek használatának jelentősége. Ha azt gondolnád a hashtagek már elavultak, akkor érdemes végig olvasnod bejegyzésünket, amiben a 2021-ben is hatékonyan működő Instagram hashtag trendekről számolunk be. 

#1 Azokhoz is juttasd el a tartalmad, akik még nem követnek

Az Instagramon organikusan követőtábort építeni már közel sem olyan egyszerű, mint 5 éve. A ma már online piactérként működő platformon márkák millióit találod meg, mindet ugyanazzal a céllal: hogy eljuttassa hozzád a tartalmát, és meggyőzzön arról, hogy őket válaszd. Jelenleg több mint 25 millió vállalkozás küzd a felhasználók figyelméért, ebben az óriási versenyben természetesen nem egyszerű kitűnni.

A megfelelő hashtagek használatával azonban hatékonyan elérheted a célcsoportodat, és mivel a felhasználók, most már nem csak profilokat, de hashtageket is követhetned, eljuttathatod a tartalmaidat olyan potenciális érdeklődőkhöz, akik még nem követnek. Válassz népszerű, de kevesebb mint 1 millió követővel rendelkező hashtageket, mivel így vállalkozásodhoz kapcsolódó, de még kevésbé kiaknázott hashtageket fedezhetsz fel.

#2 Legyen saját (brandelt) hashtaged!

Mint ahogy az előző pontban említettem, Instagramon ma már hashtageket is lehet követni, ezért egy jól kitalált saját hashtaggel máris elkezdhetsz egy közösséget kialakítani az oldaladon. Érdemes rövid, könnyen megjegyezhető saját hashtaget választani, ami szorosan kapcsolódik a márkádhoz. Egy kreatív szójáték a márkaneveddel jó kiindulópont lehet. Ha megvan a brandelt hashtaged, helyezd el a profilod biojában, és bátorítsd a követőidet arra, hogy használják posztjaik alatt.

Ha valamilyen nagyszabású kampányt indítasz, szintén érdemes egy külön hashtaget kitalálni hozzá, amit végig használni tudsz a kampány promózása közben. Erre tökéletes példa a Red Bull #PutACanOnIt kampánya, ahol a hashtaget használó legjobb fotók feltöltői között egy díjat sorsoltak ki.

#3 Variáld a hashtageket

Hashtag használatkor sok cég egyszer összegyűjt egy listát, majd ugyanazokat a hashtageket, ugyanolyan sorrendben használja minden posztja alatt. Maximum 30 hashtaget használhatsz, azonban minden kép alá 30 (ráadásul ugyanazt a) hashtaget beszúrni felesleges, és spammy-nek is tűnhet. Habár nincs konkrét számadat arra, hogy pontosan hány hashtaget kell használni, a szakértők szerint az ideális szám 5 és 10 között van.

Az Instagram botok megjelenése óta az algoritmusok egyre szigorúbban próbálják kiszűrni a botok általi tevékenységeket, ilyen például a követő szerzés céljából történő ki-be követés, lájkolás és kommentelés. Ha valami gyanúsnak tűnik az algoritmusnak, akkor bizonyos tevékenységektől korlátozhatja a profilodat, vagy legrosszabb esetben akár fel is függesztheti azt. Pont ezért érdemes a hashtageket is variálni, erre a legjobb módszer, ha összegyűjtesz, mondjuk 50 releváns hashtaget, ezekből 8-10 különböző hashtag listát gyártasz, és ezeket variálod a posztjaid alatt. Ezzel elkerülhető, hogy gyanús tevékenység miatt korlátozzon az Instagram, valamint az algoritmus kevésbé fogja spammy-nek érzékelni a posztjaidat.

#4 Csekkold milyen hashtageket használ a célközönséged

Ha még csak most ismerkedsz a hashtagekkel, elsőre ijesztő lehet kiválasztani a megfelelő listát, amivel növelni tudod márkád láthatóságát. Ilyenkor érdemes egyrészt a konkurenciát megnézni, hogy nekik milyen hashtagek működnek, másrészt mindenképpen nézz körül a követőid között, hiszen így első kézből láthatod, hogy a célközönségedet milyen hashtagek érdeklik. Egy bizonyos hashtag követői közösséget alkotnak, akiket ugyanaz a dolog érdekli, amivel máris új potenciális követők aranybájára bukkanhatsz. Ha pedig rajta vagy egy hashtag oldalon, a felső sarokban, ahogy görgetsz lefelé, releváns hashtageket fedezhetsz fel.

Ezen kívül a márkádhoz kapcsolódó influencereket is érdemes felfedezni, hiszen ők azok a felhasználók, akik nagyobb valószínűsséggel már kikutatták az oldaluk népszerűsítéséhez jól működő hashtageket.

#5 Az Instagram Storykban is használj hashtaget!

Tudtad, hogy nem csak posztokban, hanem Instagram storykban is használhatsz hashtageket? Míg a posztokban max 30, a storykban 10 db használata engedélyezett. Ez szintén nem jelenti azt, hogy 10 hashtaget érdemes berakni a storykhoz, hiszen ezeket a fajta tartalmakat csak rövid ideig tekinthetik meg a felhasználóid, de 2-3 elhelyezésével jelentősen növelheted a storyd láthatóságát.

Kétféle módon helyezheted el őket a storyjaidban, vagy használod a hashtag matricát, vagy szimplán a kettős kereszt (#) jel után begépeled a választott szót. Ha több hashtag-et is elhelyeznél a storydban, de nem akarod, hogy a túl sok szöveg vizuális rontsa az összképet, vedd a betűméretet kisebbre és helyezz a hashtagekre gif-eket, matricákat vagy emojikat.