Close
Type at least 1 character to search

Változik az Instagram, érkezik a Channels funkció

Instagram Channels

Az Instagram az elmúlt években robbanásszerűen növekedett és az egyik legnépszerűbb közösségi médiaplatformmá vált a világon. Az Instagram fejlesztői azonban továbbra is dolgoznak azon, hogy a platformot folyamatosan frissen tartsák és jobb felhasználói élményt nyújtsanak. Az egyik legújabb fejlesztésük az Instagram Channels közvetítéses chat funkció, amelyet a közösségi médiaóriás 2023 első felében vezet be globálisan.

Az Instagram Channels funkció egy olyan lehetőséget kínál a készítőknek, amivel saját csatornát hozhatnak létre az Instagramon. Ezeken az új csatornákon keresztül élő tartalmakat közvetíthetnek a követőiknek. Ez az új funkció hasonló a YouTube csatornákhoz, azonban az Instagram esetében a Channels funkciót élő tartalmakra korlátozzák. A felhasználók akár személyes vlogokat, fitness edzéseket, gasztronómiai bemutatókat, zenés előadásokat, vagy bármilyen más témájú élő adást sugározhatnak az Instagram Channels funkció segítségével. A Channels támogatja a különféle szöveges és képi tartalmakat, szavazásokat, reakciókat és egyebeket. A Meta CEO-ja Mark Zuckerberg saját csatornájával indult el az Instagram Channels funkció, ahol a Meta-val kapcsolatos újdonságokat tervez majd megosztani a jövőben.

Az Instagram február 16-án kezdte tesztelni a csatornákat válogatott készítőkkel az Egyesült Államokban és tervezi a funkció bővítését az elkövetkező hónapokban. A készítők broadcast csatornákat használhatnak, hogy segítsék követőiket az újdonságokkal és a kulisszák mögötti pillanatokkal kapcsolatban. Az Instagram megjegyzi, hogy csak a készítők posztolhatnak a broadcast csatornákon keresztül, míg a követők azonnal reagálhatnak a tartalmakra és részt vehetnek a szavazásokban.

Mit tud az Instagram Channels?

Az új funkció lehetővé teszi a készítők számára, hogy az alkalmazáson belül új módon updateljék követőiket. A múltban a készítők általában egy történetet posztoltak az újdonságok és aktualitások megosztásához a követőikkel, de most már lehetőségük van arra, hogy még közvetlenebb módon kapcsolódjanak rajongóikhoz. A funkció lehetővé teszi a készítők számára, hogy instant visszajelzést kapjanak és népszerűsítsék a tartalmukat.

Hogyan működik?

Amint a készítő hozzáférést kap a Channels funkcióhoz, a Instagram postaládájából indíthatja el a csatornát. Az első üzenet elküldése után a követőik egy egyszeri értesítést kapnak, hogy csatlakozzanak a csatornához. Amikor a csatorna élő, a készítők a „csatorna csatlakozása” matricát is használhatják az Instagram Stories-ban, hogy bátorítsák követőiket a csatlakozásra. A készítők hamarosan rögzíthetik a csatornájukat a profiljukra is.

Az összes felhasználó felfedezheti a közvetített csatornákat és megtekintheti a tartalmat, de csak a csatorna követői kapnak értesítést, amikor a készítő frissítéseket posztol. A követők bármikor elhagyhatják vagy némíthatják a közvetített csatornákat és ellenőrizhetik a készítők értesítéseit.

Bár a Meta először az Instagramon vezeti be a Channels-t, a vállalat tervezi a funkció tesztelését a Messenger és a Facebook szolgáltatásokon is az elkövetkező hónapokban.

Ha többet szeretnél megtudni a social media platformok nyújtotta lehetőségekről marketing szemszögből, vedd fel velünk a kapcsolatot és segítünk!