A digitális kor előrehaladtával egyre többet találkozunk az influencer kifejezéssel. Fontos megértenünk, hogy mi teszi őket olyan különlegessé és miért válnak ők a márkák kedvenc eszközeivé. Az influencer marketing napjainkban meghatározó szerepet játszik, de miért?
A reklámszakma világában az influencerekkel való együttműködés robbanásszerűen növekszik. A márkák már kevésbé hisznek a plakátokon szereplő sztároknak, az emberekre nagyobb hatással bírnak a millenáris és a Z-generáció vezérei. Ez azzal is magyarázható, hogy sokkal inkább hajlamosak vagyunk hinni egy olyan személynek, akivel azonosulni tudunk.
Mit jelent az, hogy influencer?
Az influencerek az online világban olyan tartalomgyártók, akik jelentős követőtáborral rendelkeznek, emellett hatással vannak rajongóik döntéseire és viselkedésére. Sokan példaképként tekintenek rájuk, átveszik szokásaikat, stílusukat és még napi rutinjaikat is.
A véleményvezérek képben vannak az aktuális videó vágós szoftverekkel és trendekkel. Személyes élményeikről számolnak be különböző termékekről vagy szolgáltatásokról, közvetlen és sajátos módon. Kreatív és vonzó tartalmakkal töltik meg az online platformokat, melyek által megnövelik a követők bizalmát.
Közösségépítés és elkötelezettség
Az online térben rengeteg csoport létezik, különböző érdeklődési körökkel. Általában olyan márkákkal dolgoznak együtt az influencerek, melyeket maguk is szeretnek és hisznek is bennük. Ez lehetőséget ad a vezéreknek arra, hogy belecsempésszék saját ötleteiket és tapasztalataikat a tartalmakba, így személyes élményt tudnak nyújtani a követőiknek.
Ennek eredményeként létrejön egy kötelék, aktívan kapcsolatba tudnak lépni rajongóikkal, válaszolnak kérdéseikre és észrevételeikre. Így az általuk bemutatott márkával szembeni bizalom növekszik, majd közvetett módon a vásárlások száma is.
Hogyan profitálhatsz az influenszer marketingből?
Költséghatékonyságot jelent a vállalkozások számára az, ha mikroinfluenszerekkel dolgoznak együtt. Nem kérnek olyan elképesztő összegeket mint a nagy sztárok, emellett pedig megszólíthatnak olyan közönségeket is, amelyek megegyeznek az általuk célzottakkal.
Az egyedi kuponkódok alkalmazása pedig lehetővé teszi a kampányok hatékonyságának mérhetőségét. A teljesítmény jobban nyomon követhető és az eredmények elemzése is átláthatóbb. Minden márkának érdemes számolnia a növekvő influencer piaccal és az abban rejlő lehetőségekkel, az értékesítés és a márkaismertség növelés érdekében.
Ha segítségre lenne szükséged ahhoz, hogy megtaláld a márkádnak megfelelő influencert, és elmerülnél az influencer marketing világában, ne habozz, vedd fel velünk a kapcsolatot és megoldjuk a problémát.