Close
Type at least 1 character to search

Így működik az Instagram algoritmus 2023-ban

instagram algoritmus

Hogyan működik valójában az Instagram algoritmus? Ez a kérdés gyakran foglalkoztatja a social media oldalak kezelőit és felhasználóit.

Az instagram végre felfedte, hogy mi alapján rangsorol az alkalmazáson belül, érintve a Feed, Story, Explore és a Reels funkciókat.

Nagyon fontos megértenünk, miként működik az Instagram algoritmusa, amennyiben növelni szeretnénk vállalkozásunk jelenlétét a platformon.

Mi az Instagram algoritmus?

Az Instagram úgy írja le, hogy: „Az algoritmusok, osztályozók és folyamatok sokasága, mindegyiknek saját célja van. Szeretnénk a lehető legtöbbet kihozni az emberek idejéből, és hisszük, hogy a technológia felhasználásával mindenki élményét személyre szabhatjuk, ez a legjobb módja ennek”.

Röviden, az Instagram algoritmusának egyetlen célja van: hogy minél hosszabb időt tölts az alkalmazáson belül, ezért olyan tartalmakat kínál fel, amiket érdekesnek találhatsz.

Hogyan működik az algoritmus 2023-ban?

Az Instagram kezdetben egyszerű algoritmust használt, a posztokat időrendi sorrendben jelenítette meg, de a fejlődése és a felhasználói igények miatt frissítette. Így mára az érdeklődéseid szerint jeleníti meg a tartalmakat.

Több Instagram algoritmus létezik, amelyek az alkalmazás különböző részeire vonatkoznak. Egy nemrégiben közzétett tweetben az Instagram elárulta, hogy miért jelennek meg számodra bizonyos tartalmak:

Minden Instagram algoritmus más szempontok alapján rangsorolja a tartalmat:

Feed algoritmus:

A Feed-ben történt aktivitásod alapján (kedvelések, kommentek, megosztások és mentések), valamint a posztra és a posztoló személyre vonatkozó információkat figyelembe véve rangsorol.

Story algoritmus:

Story-k alapján, amelyeket a múltban megtekintettél vagy foglalkoztál velük.

Explore algoritmus:

Az aktivitásod az Explore oldalon (kedvelések, kommentek és megosztások), valamint a posztra és a posztoló személyre vonatkozó információk alapján.

Reels algoritmus:

Az aktivitásod a Reels oldalon (kedvelések, kommentek és megosztások), valamint a posztra és a posztoló személyre vonatkozó információkat alapul véve.

Mit nem hagy jóvá az Instagram

Bár az Instagram célja, hogy az emberek kifejezhessék önmagukat, a biztonságot is ugyanennyire fontosnak tartja. Ezért néha eltávolítja azokat a posztokat, amelyek ellentétesek a közösségi irányelvekkel. Emellett az algoritmus korlátozza bizonyos tartalmak láthatóságát is: 

Félrevezető

Dohányzásra buzdító

Politikai jellegű 

Alacsony felbontású vagy vízjeles tartalmak

Javaslat az Instagram algoritmushoz

Függetlenül attól, hogy a Feed, a Story, az Explore vagy a Reels oldalain próbálsz előkelő helyet szerezni, az interakciók száma nagy szerepet fog játszani a tartalmaid láthatóságában. Tehát ha azt szeretnéd, hogy az Instagram algoritmus a javadra váljon, fontos, hogy olyan tartalmakat hozz létre, amelyek sok kedvelést, megosztást, kommentet és akár mentést is eredményeznek.

Amennyiben kiváncsi vagy milyen egyéb marketing eszközökkel erősítheted tovább a márkádat , vedd fel velünk a kapcsolatot és segítünk!