Hogyan működik valójában az Instagram algoritmus? Ez a kérdés gyakran foglalkoztatja a social media oldalak kezelőit és felhasználóit.
Az instagram végre felfedte, hogy mi alapján rangsorol az alkalmazáson belül, érintve a Feed, Story, Explore és a Reels funkciókat.
Nagyon fontos megértenünk, miként működik az Instagram algoritmusa, amennyiben növelni szeretnénk vállalkozásunk jelenlétét a platformon.
Mi az Instagram algoritmus?
Az Instagram úgy írja le, hogy: „Az algoritmusok, osztályozók és folyamatok sokasága, mindegyiknek saját célja van. Szeretnénk a lehető legtöbbet kihozni az emberek idejéből, és hisszük, hogy a technológia felhasználásával mindenki élményét személyre szabhatjuk, ez a legjobb módja ennek”.
Röviden, az Instagram algoritmusának egyetlen célja van: hogy minél hosszabb időt tölts az alkalmazáson belül, ezért olyan tartalmakat kínál fel, amiket érdekesnek találhatsz.
Hogyan működik az algoritmus 2023-ban?
Az Instagram kezdetben egyszerű algoritmust használt, a posztokat időrendi sorrendben jelenítette meg, de a fejlődése és a felhasználói igények miatt frissítette. Így mára az érdeklődéseid szerint jeleníti meg a tartalmakat.
Több Instagram algoritmus létezik, amelyek az alkalmazás különböző részeire vonatkoznak. Egy nemrégiben közzétett tweetben az Instagram elárulta, hogy miért jelennek meg számodra bizonyos tartalmak:
Minden Instagram algoritmus más szempontok alapján rangsorolja a tartalmat:
Feed algoritmus:
A Feed-ben történt aktivitásod alapján (kedvelések, kommentek, megosztások és mentések), valamint a posztra és a posztoló személyre vonatkozó információkat figyelembe véve rangsorol.
Story algoritmus:
Story-k alapján, amelyeket a múltban megtekintettél vagy foglalkoztál velük.
Explore algoritmus:
Az aktivitásod az Explore oldalon (kedvelések, kommentek és megosztások), valamint a posztra és a posztoló személyre vonatkozó információk alapján.
Reels algoritmus:
Az aktivitásod a Reels oldalon (kedvelések, kommentek és megosztások), valamint a posztra és a posztoló személyre vonatkozó információkat alapul véve.
Mit nem hagy jóvá az Instagram
Bár az Instagram célja, hogy az emberek kifejezhessék önmagukat, a biztonságot is ugyanennyire fontosnak tartja. Ezért néha eltávolítja azokat a posztokat, amelyek ellentétesek a közösségi irányelvekkel. Emellett az algoritmus korlátozza bizonyos tartalmak láthatóságát is:
Félrevezető
Dohányzásra buzdító
Politikai jellegű
Alacsony felbontású vagy vízjeles tartalmak
Javaslat az Instagram algoritmushoz
Függetlenül attól, hogy a Feed, a Story, az Explore vagy a Reels oldalain próbálsz előkelő helyet szerezni, az interakciók száma nagy szerepet fog játszani a tartalmaid láthatóságában. Tehát ha azt szeretnéd, hogy az Instagram algoritmus a javadra váljon, fontos, hogy olyan tartalmakat hozz létre, amelyek sok kedvelést, megosztást, kommentet és akár mentést is eredményeznek.
Amennyiben kiváncsi vagy milyen egyéb marketing eszközökkel erősítheted tovább a márkádat , vedd fel velünk a kapcsolatot és segítünk!