

2023-ra egyre több márka használja már a TikTok-ot közösségépítésre és a potenciális célközönségük megszólítására kreatív tartalmak által. Ahhoz, hogy a márkák üzenete igazán célba érjen érdemes lehet tanulmányozni a TikTok algoritmust és az algoritmus szempontjából kedvező tartalmakat készíteni a platformra.
Mi az a TikTok algoritmus?
A TikTok hivatalos állásfoglalása szerint a rendszer a tartalmakat különböző tényezők kombinációja szerint rangsorolja. Ezt befolyásolja, hogy a felhasználó mennyire új a platformon, valamint az is, amiről visszajelzést adott, hogy nem érdekli.
Az algoritmus figyelembe veszi a tartalmakat, amikkel korábban már kapcsolatba került a felhasználó, ezen kívül az általa követett fiókokat, hashtageket, tartózkodási helyét, nyelvi beállításait és a létrehozott tartalom típusát is. Ennek köszönhető, hogy a “Neked” szekció nem csak kizárólag az általunk követett vagy ahhoz hasonló videókat jeleníti meg, hanem a TikTok algoritmusa szerint az adott felhasználónak nagy eséllyel tetsző videókat, jellemzően olyan alkotóktól, akiket eddig nem ismert.
Mi alapján működik 2023-ban az algoritmus?
Számos faktor befolyásolja az algoritmust, mint a felhasználói aktivitás, hang, nyelvterület, ám nézzük mik is pontosan ezek:
Felhasználói aktivitás
Minél több megtekintést és elköteleződést generál egy videó, annál valószínűbb, hogy egyre nagyobb közönség elé kerül majd. A like-ok és a kommentek száma, a megosztások, a végignézések és újranézések száma, valamint a fiók követők száma mind hatással vannak az algoritmusra.
Téma meghatározás
A felület remekül kategorizálja a különböző tematikájú videókat az érdeklődési körök alapján. A videó témák egyértelmű jelölése fontos, amennyiben célzottan akarjuk megjeleníteni a videónkat. Amik befolyásolják az algoritmust a különböző témákba soroláskor: a leírásban található kulcsszavak, hangok, hestegek, effektek és maga a tartalom.
Lokáció és nyelvezet
Az algoritmus felismeri a felhasználó készülékének beállításait, mint a helyszín adatok és a preferált nyelv. Ezek alapján az algoritmus ajánlhat videót a posztolás helye szerint, a nyelvi preferenciákat figyelembe véve és még a készülék típusa alapján is.
Hang
Amikor egy TikTok videó felkapott vagy trending státuszú zenét, hangot használ az algoritmus azt szintén kategorizálja, hogy a megfelelő közönségnek mutassa meg. Nagyban segítheti a megtekintések számának növelését, ha időben, akár egy-egy trend elején használjuk fel videónkhoz a hangot. Ezeket a videókat ugyanis nagyobb eséllyel fogja még több felhasználó “Neked” szekciójába tenni.
“Nem érdekel” visszajelzés küldése
Az algoritmus abszolút igyekszik a magas érdeklődést generáló videókat válogatni minden felhasználó számára egyedileg. Ezeket a megjelenítéseket felhasználónként befolyásolhatja a “nem érdekel” visszajelzések küldése, az elrejtett felhasználók és természetesen azok a videók is, amiken a felhasználó gyorsan átugrik.
Mi az ami nem befolyásolja az algoritmust?
Amik egyáltalán nincsenek hatással az algoritmusra az a követők száma és hogy mennyi magas nézettségű videót töltöttünk fel korábban. Pontosan emiatt lehet gyakorlatilag bárkiből TikTok szenzáció egy pillanat alatt, hiszen akár a legkisebb követő számú vagy teljesen új felhasználók videói is bármikor virálissá válhatnak.
Az összes itt felsorolt tényező együttesen alakítja tehát a felhasználóknak megjelenített videók elegyét, mely eredményeképp nincs két egyforma “Neked” szekció, hiszen rengeteg egyedi tulajdonság formálja. A platform szépsége továbbá, hogy maximálisan alkalmazkodik a felhasználók reakcióihoz, így mindenkinek egyenlően megvan az esélye arra, hogy tartalma bármikor TikTok szenzációvá váljon.
Ha segítségre van szükséged céged social media kommunikációját illetően, esetleg képbe akarsz kerülni a legújabb trendekkel vedd fel velünk a kapcsolatot!