Close
Type at least 1 character to search

Hogyan használd a TikTokot marketing célra?

hogyan-hasznald-a-tiktokot-marketing-celokra

Hacsak nem a Z generációhoz tartozol, jó eséllyel Te is fenntartásokkal kezeled az új social media őrületet, a TikTokot.

„Kizárt, hogy a mi célcsoportunk TikTokon legyen.”

„Mi idősebb ügyfeleket targetálunk.”

„Komolytalan platform tiniknek.”

Hasonló mondatokba futunk vele, amikor szóba kerül a TikTok kiaknázása az ügyfeleinknél. Elsőre nekünk is furcsa volt látni, hogy mennyire jól működik ez az új platform, aminek a lényege, hogy rövid videókat töltenek fel a felhasználók. De tagadhatatlan, hogy a TikTok tarol és remek üzleti lehetőségeket rejt – nem csak a Z generáció számára.  

Hoztunk nektek 5 TikTok marketing tippet, amivel kiaknázhatnátok a platform üzleti lehetőségeit! Használd a TikTok-ot marketing célra!

Hogyan működik a TikTok?

A TikTok applikáció két fő részből áll: „Követés” és „Neked”. Az alkalmazást egyébként regisztráció nélkül is megnyithatod, és egyből a „Neked” oldalra kerülsz, ahol a népszerű videókat láthatod majd. Miután elkezdesz követni felhasználókat, az Instagramhoz hasonlóan, az alkalmazás algoritmusa a preferenciáid szerint fog videókat mutatni.

A „Követés” oldalt csak regisztráció után használhatod. Itt az általad követett felhasználók videóit láthatod.

Szórakoztató, kreatív tartalmak

A TikTokról először mindenki azt mondta, hogy csak a Z generáció között lesz népszerű, mégis azt látjuk, hogy egyre több tartalomgyártó emelkedik ki az idősebb korosztályokból.

Az applikáció sikere abban rejlik, hogy a csúcs minőségű, gyakran mesterkélt képek helyett rövid videós tartalmakat láthatunk, ahol a kreativitás, az eredetiség és a szórakoztatás kap hangsúlyt. 

A TikTok a tökéletes platform, ahol teljesen lazára veheted a figurát, vicces és könnyed stílusban kommunikálhatsz a célközönségeddel. Készíthetsz egy humoros termékbemutatót, gyárthatsz szórakoztató tartalmakat a dolgozóid bevonásával, vagy részt vehetsz TikTok kihívásokban is. Egy biztos, a felhasználók értékelni fogják, ha egy kis humort csempészel a tartalmaidba.

TikTok hirdetések

A TikTok többféle hirdetési opciót kínál a cégek számára:

  1. Videók közötti hirdetés: 9-15 másodperces hirdetés, ami a hírfolyamban jelenik meg, egész képernyős formában. A felhasználók átugorhatják.
  2. Brand takeover: 3-5 másodperces, a TikTok app első indításakor látható videós hirdetés.
  3. Hashtag kihívások: saját hashtaggel ellátott kihívás (challenge), akár TikTok influencerek bevonásával.
  4. Szponzorált márkás effektek – a cégek saját, márkával ellátott effekteket hozhatnak létre, amiket a TikTokkerek felhasználhatnak saját tartalmaikhoz.
  5. Top View hirdetés – 5-60 másodperces, első videó, amivel a felhasználó találkozik az applikációban.

Miért érdemes TikTokon hirdetni?

A többi social csatornához képest jelenleg még mindig jóval kevesebb a felhasználó TikTokon, így a hirdető is kevés. Ezt érdemes kihasználnod, mert jobb megtérüléssel több potenciális vásárlóhoz juthatsz el. Ráadásul egész képernyős hirdetésekre is lehetőséget ad a platform, amiknél jellemzően nagyobb az elköteleződési arány és a figyelem.

A TikTok a kreatív megoldásokról, szórakozatásról szól, a vicces hirdetéseket pedig a felhasználók is jobban fogadják. Ha pedig azért hanyagoltad eddig a TikTokot, mert időigényesebb a csatornára tartalmat gyártani, akkor van egy jó hírünk: TikTok profil nélkül is van lehetőséged hirdetni.

Kiemelkedő organikus elérés

A hirdetések mellett természetes arra is kell törekedned, hogy a márkádnak organikus elérése is legyen, hiszen ez a legköltséghatékonyabb módja a márkaépítésnek. Azt viszont már biztosan észrevetted, hogy az organikus elérés a már jól bevált social media csatornákon évről évre folyamatosan esik vissza. Ezzel szemben a TikToknak még kiemelkedő organikus elérése van, amit nagy hiba lenne elszalasztani. Főleg azért, mert a többi csatornához hasonlóan, várhatóan a TikTokon is esni fog az organikus elérés az évek során.

A TikTok csatornádon keresztül még az Instagram fiókodra is át tudsz irányítani organikus elérést, mivel a TikTok profilodban megadhatod az Instagram profilodat is, ami ezután egy kattintással elérhető lesz.

Influencer marketing

Ha a márkád nagyban támaszkodik influencer marketingre, vétek lenne kihagynod a TikTok marketing lehetőségeit. Instagramon ugyanis egyre inkább leágazóban van az influencer marketing. Ez persze nem azt jelenti, hogy Instagramra nem lehet kreatív influencer tartalmakat gyártani, de tény és való, hogy a felhasználók egyre kevésbé tolerálják a #reklám hashtaggel ellátott, ugyanolyan posztokat.

A TikTokon viszont egészen más a helyzet, legalábbis egyelőre. A TikTok óriási előnye az Instagrammal szemben, hogy interaktív videós tartalmakat közvetít. Egy videó mindig nagyobb elköteleződést generál, mint egy sima fotó. Ráadásul mindez relatív új a célközönségnek, ezért a platform felhasználói sokkal inkább nyitottabbak a szponzorált tartalmakra. Ami pedig még jobb, hogy a TikTokra gyártott videóidat más platformokon is fel tudod használni, például Instagramra tökéletesek.

Ha a TikTokon gyártanál influencer marketing tartalmat, rengeted lehetőség közül választhatsz. Tiktokon szinte minden megtalálható: vicces videók, receptek, oktató tartalmak, outfit ötletek, amit csak akarsz. Viszont ami egyértelműen a legjobban tarol, azok a vicces challengek, szórakoztató videók.

Nézd meg a Bamba Marha oldalára milyen TikTok videókat gyártottunk az elmúlt időszakban:

@bambamarhaburgerbar

Kóstoltad már az EGYÜTT Burgert? 🍔🤤 | Kérd burgeredet kék buciban és támogasd 500 ft-al az @egyuttazautistakert alapítványt! 💙 #foodporn #ezbamba

♬ Heyyy – S Ξ L I