Szinte nem telik el úgy nap, hogy ne hallanánk valami újabb infót a Facebook atyjának legújabb online közösségi teréről, a Metaverzumról. Miután Mark Zuckerberg bejelentette, hogy a Facebook jövőjét a metaverzumban látja, egyből több nagyobb vállalat is belevágott ebbe a bizniszbe. Kicsit utánajártunk, hogy milyenek is lesznek a hirdetések a metaverzumban.
Azonban mit érdemes tudni erről a teljesen új és még alig ismert területről?
Milyenek lesznek a hirdetések a metaverzumban és mire készülj?
A metaverzumban VR vagy AR segítségével a felhasználók a feed-alapú információközlés helyett, egy avatarjukon keresztül, szinkron kommunikációt folytathatnak egymással. Majd ebben a virtuális térben ugyanúgy vásárolhatnak, randizhatnak, de akár még “sportolhatnak” is.
És ez miért is jó hirdetések szempontjából?
Miközben a felhasználók kapcsolatba lépnek barátaikkal, családtagjaikkal és társaikkal, közben rengeteg márkával, reklámmal, szponzorált tartalmakkal és konverzióra való felhívásokkal is találkoznak. Ráadásul a metaverzumban lehetnek virtuális „boltjaink”, ahol nemcsak a hirdetéseket nézhetik meg a felhasználók, hanem termékeket is kipróbálhatnak és vásárlási döntéseket hozhatnak sőt akár vásárolhatnak is.
Hirdetőknek pedig jelenleg öt lehetőség áll rendelkezésükre, hogy a virtuális térben elérjék a felhasználókat:
1.) Virtuális hirdetőtáblák
A metaverzumban a reklámok többsége a virtuális valóságban használható hirdetőtáblákból fog állni. Ezeket könnyű megtervezni és beilleszteni a meglévő alkalmazás élményekbe. Tehát, amikor a felhasználó avatarja körülnéz, kinéz az ablakon elképzelhető, hogy éppen az általad megtervezett óriásplakáttal találja szemben magát.
2.) Szponzorált tartalmak
A következő átmenet a szponzorált tartalom lesz. Ugyanúgy, mint minden másik közösségi médiában, itt is a hirdetések az organikus és a szponzorált tartalmak keverékéből állnak. Ezeket a hirdetéseket akár meg is többszörözheted a többszereplős interakcióra szánt VR-terekben. Ahelyett, hogy a felhasználó egyedül fogyasztaná a tartalmat, megoszthatja a hirdetési élményeket a társaival ezeken a felületeken.
3.) VR-játékok
Ahogy egyre több VR-játék készül a metaverzumhoz, a termékelhelyezés elkerülhetetlen. Ezt a stratégiát már a Pokémon Go-ban is nagyszerűen alkalmazták, ahol szponzorált helyszínek bukkantak fel, hogy a játék AR-lényeit csaliként használva érjék el a látogatókat.
4.) Új generációs influencerek
A jövőben a márkák a semmiből tervezhetik meg saját influencereiket, amelyek lényegében mesterséges intelligenciával ellátott humanoid robotok 3D-ben. Ráadásul úgy lehet őket kialakítani, hogy az az adott hirdetés szempontjából a legjobb legyen.
5.) Jól megtervezett natív hirdetések
Végül a natív VR-reklámok ígérik a legtöbbet a marketingesek számára a metaverzumban. A márkák teljes körű élményeket hozhatnak létre, amelyek köré egy történetet szőnek, és lehetővé teszik a felhasználók számára, hogy interakcióba lépjenek a termékkel, és végül vásároljanak – szintén online, anélkül, hogy elhagynák a metaverzumot.
A hirdetések a metaverzumban kétféle megközelítésből:
1 — Akár, mint egy következői csatorna a márka marketingjében. Lényegében csak még egy felület a márkás mobilalkalmazás, a Google-n található bannerhirdetések az analitikával ellátott weboldal és a közösségi média jelenlét, stb. mellett.
2 — De akár a metaverzum a történetmesélés új médiumának is tekinthető. Az olyan hagyományos hirdetések mellett, mint amilyenek a Google, Facebook, LinkedIn stb. oldalakon felbukkannak, ezen a platformon olyan magával ragadó hirdetési élményeket lehet létrehozni, amelyek a márka történetét mesélik el. A történetmesélésről egy korábbi blogban már írtunk, hogy miért fontos egy márka számára.
Ez az új világ még természetes, ha teljesen érthetetlen számodra, hiszen még a gyakori felhasználók számára is az. A metaverzum még nagyon gyerekcipőben jár, ezért a hirdetések létrehozása, pontosítása is nehéz feladat egyelőre. Azonban, ha szükséged van segítségre az online marketing egyelőre klasszikusabb formáiban, akkor vedd fel velünk a kapcsolatot.