Ezekkel a hirdetési típusokkal nem árt képben lenned.
A digitalizáció korában a versenyfutás az online térben zajlik, a vállalatok számára pedig kulcsfontosságú, hogy “kitűnjenek” tömegből. A Google esetében is – mint minden más online platformon – egyre nehezebb újat mutatni. A leggyakoribb cél az eladásösztönzés mellet a keresési eredmények tetejére jutni. Ki ne akarná, hogy hirdetései, weboldala vagy a kínált terméke az elsők között legyen? A Google Ads (google hirdetés) hirdetéseivel mindez elérhető, de természetesen akkor, ha a megfelelő hirdetési típust és az annak megfelelő beállításokat alkalmazzuk.
Hallottam már a Google hirdetésről, de mi is az a Google Ads pontosan?
A Google Ads egy PPC (pay-per-click) hirdetési platform, ahol a hirdetők a hirdetésre történő kattintás (vagy megjelenés) után fizetnek. Ez az az eszköz, amely célközönségünket keresési kulcsszavak és célzási beállításokkal segít elérni. Megfelelő kampány beállítás esetén pedig a hirdetésünk akkor jelenik meg, amikor a felhasználó olyan kulcsszavakat keres, amelyeket megadtunk.
Miért fontos, hogy hirdess a Google-on?
- A Google másodpercenként körülbelül 99 000 keresést dolgoz fel. Ez napi 8,5 milliárd, évente körülbelül 2 billió globális keresést jelent. Egy átlagember naponta három-négy alkalommal böngészik a Google-on.
- Szinte biztos, hogy a versenytársaid is hirdetnek, és nagyon is benne van, hogy a te márkád kulcsszavára is hirdetik a terméküket vagy szolgáltatásukat.
Ebben a blogbejegyzésben sorra vesszük milyen hirdetés típusok közül válogathatunk. Megnézzük, azokat mikor és mire érdemes használni, de kiderül az is, hogy mit tartogat számunkra a Google a 2024-es évre.
Google Hirdetések Fajtái:
- Keresési Hirdetések (Search Ads): adott kulcsszavas keresés a Google keresőjében, ezek a hirdetések jelennek meg a találati lista elején.
- Kép Hirdetések (Display, banner Ads): vizuális hirdetések, amelyek a Google Display Hálózaton keresztül jelennek meg.
- Videó, YouTube Hirdetések: videóalapú hirdetések a YouTube-on
- Shopping Hirdetések: webshopok számára elengedhetetlen, ezek a termékhirdetések a Google hálózatain
- Remarketing hirdetés: felhasználók utókövetése speciális, tűpontosan célzott hirdetésekkel.
Tekintsük is át röviden az egyes kampánytípusokat, és nézzük meg, hogyan is néznek ki azok az aktív működésben.
Kereső hirdetések (Google search hirdetések)
A Google Search Ad egy olyan online hirdetési kampány, amely lehetővé teszi a vállalkozásod számára, hogy hirdetéseid a Google kereső találati listáján jelenjenek meg.
Fontos, hogy a hirdetés előtt találjuk meg azokat a kulcsszavakat, amelyekre meg akarunk jelenni a hirdetésünkkel, amikor rákeresnek a potenciális vásárlók.
Mikor használd?
Mindig. A keresőhirdetés ma már a legalapvetőbb eszközök közé tartozik. Szinte minden márka számára hasznos lehet az alkalmazása, ha konkrét terméket vagy szolgáltatást népszerűsítenének.
Kép (Display) Hirdetések
Érezted már valaha úgy, hogy valaki figyel téged, hiszen folyamatosan olyan hirdetéseket látsz csomó helyen, amikre az elmúlt nap kerestél rá Google-on? Ez részben egyébként igaz. A display hirdetések így működnek. Alapvetően nem jelent mást, mint rengeteg weblapot vagy appot, ahol megjelenik a tartalomba ágyazott hirdetésünk.
Mikor használd?
- remarketing esetén
- akciós termékek reklámozása esetén
- ha új ügyfelet szeretnél bevonzani
YouTube hirdetések
A Youtube hirdetések gyakorlatilag azok a videók, amelyek megjelennek a megtekinteni kívánt videós tartalmak előtt. Azt fontos figyelembe venni, hogy egy jó minőségű videó elkészítése költséges lehet, de annál nagyobb hatással is tud lenni a fogyasztókra.
Mikor használd?
- Termékbevezetés vagy brandépítés esetén
- Ha rendelkezel értékes tartalommal, például oktatóvideókkal, vlogokkal vagy olyan kisfilmmel, ami a temékedet vagy a szolgáltatásodat népszerűsíti
Shopping Hirdetések
Leegyszerűsítve a Google Shopping hirdetés a kereső hirdetések felett megjelenő termék lista. Képekkel, termék névvel, árral és értékeléssel együtt. Jelenleg ez a hirdetési forma hozza a legjobb számokat a Google hirdetési rendszerében.
Mikor használd?
- Szinte kötelező, ha webshoppal rendelkező vállalkozásod van.
- Fizikai termékeket értékesítő vállalkozás esetén
Remarketing hirdetés
A remarketing hirdetéssel olyan közönséget tudunk elérni, akik korábban már találkoztak a termékünkkel vagy a szolgáltatással, de nem jutottak el a vásárlásig. A remarketing az egyik leghatékonyabb Google eszköz, hiszen a legtöbb érdeklődőnek általában többször is látnia kell egy reklámot, mielőtt ténylegesen eljutna a vásárlásig.
Mikor használd?
- Ha olyan termékeket vagy szolgáltatásokat kínálsz, amelyek hosszabb gondolkodási folyamatot igényelnek
- Ha a látogatók elhagyják a “kosarukat” anélkül, hogy befejeznék a vásárlást
- Ha konkrét kampányokat, promóciókat vagy eseményeket hirdetsz
- Ha az a célod, hogy erősítsd a márkád felismerhetőségét
Ezzel az 5 alap hirdetési típussal nem árt, ha tisztában van az ember. Természetesen ezeken kívül vannak komplexebb hirdetési lehetőségek is, de fontos, hogy elsőként értsük meg az alapokat.
Ezeket a frissítéseket tartogatja számunkra a Google a 2024-es évre
- Megszünteti a kibővített szöveges hirdetéseket.
- Bevezeti az AI támogatott keresési hirdetéseket. Ez a feature lehetővé teszi, hogy kulcsszavakat, címszavakat és képeket hozzon létre az AI a keresőkampányok alkalmazása során.
- Várhatóan szigorodnak az adatvédelmi szabályok és a harmadik féltől származó cookie-k hozzáférése.
- Várhatóan a Google tovább bővíti a vizuális és az interaktív hirdetési formátumok kínálatát. Lehetővé téve a hirdetők számára, hogy még vonzóbb és figyelmet megragadó hirdetéseket hozzanak létre.
A Google hirdetések továbbra is kulcsszerepet játszanak a digitális marketing és az online jelenlét terén. A változó trendekhez való alkalmazkodás pedig elengedhetetlen a sikerhez. Ha szeretnéd, hogy a Te branded is a legelső keresési találatok között legyen, akkor biztosítsd be vállalkozásod Google jelenlétét velünk. Kérd Google és a PPC szakértőink segítségét, hogy biztosítsd a versenyelőnyöd még ma.