

Az első marketing email 1978-ban lett kiküldve és 13 millió dolláros árbevételt eredményezett
Ezzel elindult az email marketing, amely a mai napig az egyik leggyakrabban használt marketing csatorna. Ezek után jogosan teheted fel a kérdést: mi az, ami eredményt hoz a direkt e-mail kampányokban? Egyszerű: küldd el újra és újra a megfelelő embereknek, a megfelelő üzenetet, a megfelelő módon. Ez így persze szép és jó, de az eredményeket értékelni is kell, ezért szükséges a kampányokat mérni, amihez először egy kidolgozott stratégiára van szükséged.
Készen állsz arra, hogy új ügyfeleket érj el és reklámozd a márkád direkt mail segítségével, de nem tudod, hogy kezdj neki? Akár nagy-, akár kisvállalkozásról van szó, a következő lépéseket érdemes megfontolni:


MIK A HÍRLEVELEZÉS KEZDŐ LÉPÉSEI?
Célközönség meghatározása direkt mail használatakor a nulladik lépés. Ha csak ad hoc jelleggel kezded bombázni az e-mail címeket, akkor jobban jársz, ha inkább becsöngetsz emberekhez a portékáddal.
Ahhoz, hogy az e-mailed valóban hatásos legyen relevánsnak kell lennie. Mint minden mást a marketingben, gondold először végig, hogy mit akarhat a közönséged, majd készítsd el a kampányt az ő igényeiknek megfelelően.
Ha meghatároztad a célközönséged, akkor állíts össze egy címlistát és elkezdődhet az e-mail kampány.
MILYEN EMAIL SABLONOKAT TUDSZ LÉTREHOZNI?
Itt lehetsz kreatív, de figyelni kell arra, hogy a cselekvésre való felhívás és az ügyfélkapcsolatok építése az első számú cél! Küldhetsz képeslapokat, leveleket, szórólapokat, sőt termékmintákat vagy ajándékokat is.
HOGYAN TUDOD MÉRNI AZ EMAIL MARKETING KAMPÁNYOKAT?
A vállalkozás méretétől függetlenül az e-mail listán szereplő potenciális ügyfelek létfontosságúak lehetnek marketing kampányok sikerének alakításában. Könnyen nyomon követhető teljesítménymutatók vannak, mint például az e-mailek megnyitási-, átkattintási aránya és a konverziók száma, amelyek mind hasznos információkat tudnak neked továbbítani arról, hogy mit csinálsz jól és min kellene változtatni.
Például az e-mailek átkattintási arányának vagy az e-mail megnyitások arányának értékelésével megbizonyosodhatsz arról, hogy a közönségedet érdekli-e az általad kiküldött tartalom. Az A/B tesztelés, az e-mailek esetében például a „20% kedvezmény” vagy az „ingyenes szállítás” pontosabb betekintést tud adni, hogy milyen típusú kedvezmények ragadják meg jobban a célközönséged.
PÉLDÁK DIREKT MAIL ALKALMAZÁSOKRA, ÉS MELYIK MIÉRT JÓ
Constant Contact
Összességében talán ez a legjobb megoldás a legtöbb felhasználó számára, mivel a platform igazán leegyszerűsíti a munkavégzést. Azok az emberek, akik nem „IT szakemberek”, hamar azon kapják magukat, hogy rövid időn belül tudnak kifinomultabb hírleveleket készíteni, mivel több mint 100 előre elkészített, mobilra optimalizált sablon létezik. Ráadásul Constant Contact segítségével 60 napig kockázatmentesen, hitelkártya nélkül kipróbálhatod a teljes e-mail marketing platformot.
Sendinblue
A Sendinblue egy kiforrott platform – minden elvárt funkcióval rendelkezik, és még azon túl sok mással. Készíthetsz élő csevegést a webhelyedhez, új e-mail címeket gyűjthetsz azoktól az emberektől, akik a weboldaladon böngésznek vagy tájékozódnak a cégedről. Több mint 40 testreszabható sablon, egyszerű eszközök a munkafolyamatok felépítéséhez, beépített CRM mind megtalálható a platformon. Könnyedén használhatod a Sendinblue ingyenes verzióját ameddig szeretnéd, és akár napi 300 e-mailt is küldhetsz ki anélkül, hogy egy forintot is fizetned kéne.
MailChimp
A Mailchimp bőkezű ingyenes csomaggal rendelkezik, amely vonzza a kisvállalkozásokat útjuk elején. Lehetőséget nyújt, e-mailek kiküldésében akár 2000 névjegyből álló csoportoknak. Átfogó jelentéseket is biztosít, hiszen amikor eljött az ideje, hogy megnézd, milyen jól teljesítenek az e-mailek, a Mailchimp könnyedén segít a megnyitások számával, a kattintott linkek számával, az adott e-mailből származó bevétellel és megannyi egyéb adatponttal. A jelentés különböző elemek értékelését is tartalmazza, beleértve az e-mailek áttekinthetőségét, valamint a linkek és CTA-k használatát.
Campaigner
Ez a platform tökéletes eszköz olyan felhasználók számára, akik már túl vannak a könnyű, kezdőknek szóló e-mail marketing lehetőségeken. Az eszköz kifinomultsága távol tartja a kezdő próbálkozókat, de nem annyira összetett, hogy fejlesztőt igényeljen. A Campaigner automatizálja azokat a munkákat, amik sok idő- és energiabevitelt kívánnak, így több idő marad a hirdetési eredmények tanulmányozására.
Összefoglalva, még 2022-ben is a direkt e-mail továbbra is a legnépszerűbb és leghatékonyabb marketing stratégiák élén áll. Az ügyfelekkel való személyes kapcsolattartás tekintében, az e-mail marketing az az eszköz, ami mind a mai napig verhetetlen. A személyre szabott e-mail listák garantáltan növelik weboldalad látogatottsági számát.
Ha szeretnéd, hogy segítsünk email marketing kampányaid elindításában, keress minket!