Rengeteg újdonságot tartalmaz a nem rég bemutatott MacOS-verzió, a Big Sur. Ezek egyike a továbbfejlesztett Safari böngésző, melynek új funkciói kedvezőtlenül érinthetik az online marketinges cégeket. Konkrétan eltűnhetnek a szemünk elől az Apple felhasználók.
Apple legújabb MacOS-verzió
Az Apple legújabb MacOS-verziója tartalmazza a Safari böngésző frissített verzióját, ami minden eddiginél szigorúbban akadályozza meg, hogy egyes webes szolgáltatások rálássanak az apple felhasználók böngészési adataira. Ilyen feladatot lát el többek között a Google is, például a Google Analytics nevű ingyenes szolgáltatásával, ami a weboldal látogatóiról készít és prezentál részletes statisztikát.
A WWDC 2020 konferencia előadásán látható is volt, ahogy a Safari blokkolta a felhasználók iránt érdeklődő szolgáltatásokat.
Mit jelenthet ez a hirdetők számára?
Már jóval a bejelentés előtt tudható volt, hogy az Apple a privát böngészési élmény növelését tűzte ki célul. Magyarországon csekély az asztali környezetben Safari böngészőt használók aránya, a 4%-ot sem éri el. Mobilon természetesen már magasabb a szám, közel 18%.
A macOs Big Sur még nem elérhető, azonban az Apple frissítései általában ősszel lépnek életbe. Idővel kiderül hogy ez a változás mennyiben érinti majd a marketing szakemberek munkáját, de az már most látható, hogy az adatvédelmi változás a Facebook és Google hirdetők életét nagyban megnehezítheti majd.