A krízis management nagyobb cégek marketing csapatainak minden bizonnyal ismerősen hangzik, azonban tagadhatatlan, hogy a COVID-19 által kialakult helyzetre az üzleti életben eddig még nem nagyon volt példa.
Tavasszal láthattuk, ahogy üzletek egyik napról a másikra bezártak és marketing tevékenységeiket 100%-ban digitális csatornákra terelték. Ez kisebb gondot okozott azon cégek számára, akik már járatosak a digitális marketing világában, azonban számos cég még mindig a sötétben tapogatózik az online térben. Pedig a tét nem kevesebb, mint a túlélés.
Mutatunk 3 marketingfogást, amik alkalmazásával könnyebben átvészelheted a COVID-19 időszakát.
1. Itt az ideje fejest ugrani a digitális térbe
Ha eddig vonakodtál digitális marketing eszközökhöz nyúlni, esetleg túlságosan mélyvíznek érezted, reméljük, az elmúlt időszak meggyőzött arról, hogy a cégek számára elengedhetetlen a digitális jelenlét.
A „social distancing” hatására sokkal többet vagyunk most otthon, kerüljük a nyilvános helyeket, ahol sok ember van, mint például a bevásárló központokat. Amit tudunk, inkább online szerezzük be. A karantén ideje alatt tapasztalhattuk, hogy szinte minden megvásárolható és elintézhető egy kattintással, és erről a kényelemről nagy valószínűséggel később sem fogunk lemondani.
E-commerce ügyeleinknél szinte azonnal éreztük az online vásárolások iránti nagyobb érdeklődést, és számos ügyfelünknek segítettünk, hogy termékeik értékesítését digitális csatornákon is el tudják indítani. Ne hagyd ki Te sem ezt a lehetőséget!
2. A fizetett hirdetések olcsóbbak lettek
A legújabb trendek azt mutatják, hogy a koronavírus óta sokkal olcsóbbak lettek a fizetett hirdetések. A vírus hatására annyival több időt töltünk online, hogy még a Netflixnek is vissza kellett vennie a streamelési minőségéből, hogy ne legyenek túlterhelve a hálózatok.
Másrészről viszont számos cég kevesebb költséget tud allokálni hirdetésekre, így összességében a hirdetések száma visszaesett.
Mit jelent ez a hirdetések világában? Minél több kis vállalkozás hirdet annál magasabbak a hirdetési költségek, viszont az elmúlt időszakban kevesebben hirdetnek, ezért a CPC (kattintásonkénti költség) is csökkent. A CPM (költség ezer megjelenítés után) Facebookon és Instagramon 51%-kal csökkent, míg a CPC (kattintásonkénti költség) egyes források szerint február óta 73%-kal esett vissza.
Ha eddig mellőzted az online marketing hirdetéseket, mi azt javasoljuk, használd ki ezt az előnyt, és szerezz most új ügyfeleket olcsóbban.
3. A social media csatornák előtérbe kerülnek
Mivel sokan otthon ragadtunk, több időt töltünk online, és sokkal többet görgetjük azokat a bizonyos social media csatornákat is. A koronavírus óta a Facebook, az Instragram, a YouTube és a Google is óriási növekedést észlelt a csatornák látogatásában és a csatornákon töltött időn is. Ez egy jó alakom arra, hogy felpörgesd social csatornáidat és növeld terméked/szolgáltatásod márkaismertségét. Még ha nem is fizikai terméked van, hanem egy olyan szolgáltatás, amit a jelenlegi helyzetben nem tudsz értékesíteni, fontos, hogy a vásárlóid ne feledkezzenek meg rólad, hiszen egyszer (remélhetőleg hamarosan) ismét minden visszaáll a régi kerékvágásba. A megnövekedett forgalom arra is tökéletes alkalmat biztosít, hogy jobban megismerd a célközönségedet. Most még nagyobb hangsúlyt kell helyezned a 360 fokos marketing kiaknázására mint valaha! Mind a Facebook, Instagram, LinkedIn, YouTube vagy akár TikTok részletek adatelemzési funkciókkal rendelkeznek, ezen kívül a csatornákat Google Analytics-szel is összekötheted. Az adatok elemzéseivel betekintést nyerhetsz a fogyasztói magatartásba, ami nagyban segíti a hirdetések és marketing tartalmak személyre szabását.