

Gyakran olvasol vagy hallasz olyan mozaikszavakat (CTA, CTR, ROI), amikről nem csak azt nem tudod kitalálni, hogy mit jelentenek, de abban sem vagy biztos, hogy milyen kifejezésekből származnak? Ha unod már, hogy állandóan egyesével kell kigugliznod, hogy mi mit jelenthet, akkor segítünk. Íme pár hasznos infó, amit érdemes tudni gyakran online marketingben használt kifejezésekről:
CTA (Call To Action):
Cselekvésre ösztönző szó, kifejezés, esetleg kép, ami a célközönségből cselekvést vagy valamilyen reakciót vált ki.
Pl.: Kihagyhatatlan ajánlatokért kattints ide!
KPI (Key Performance Indicator):
Egy olyan érték, amivel a marketing kampányok és projektek sikerességét lehet mérni az üzleti célokhoz viszonyítva. Ez a teljesítménymutató minden adatot és elemzést tartalmaz az átkattintási arányoktól a konverziókig. Az KPI-okat az előre egyeztetett marketing stratégia szerint tudod mérni.
ROI (Return On Investment):
Egy olyan képlet, ami segít kiszámolni, hogy egy-egy marketingtevékenység mennyire jövedelmező és hatékony.
ROI = (kampányra értéke – kampányra fordított költség) / kampányra fordított költség
példa: x = (a-b)/b
CTR (Click-through Rate):
Az átkattintási arány egy képlet annak meghatározására, hogy egy adott marketing hirdetésre hányan kattintottak azok közül, akik látták a tartalmat.
CTR = (kattintások száma / megjelenítések száma) x 100%
példa.: x = (a/b) x 100%
PPC (Pay Per Click):
Digitális hirdetéseknél egy fizetési mód. Minden alkalommal fizetni kell egy bizonyos összeget, amikor valaki a hirdetésre rákattint. CPC (Cost Per Click) egy másik elnevezése.
SEO (Search Engine Optimization):
Magyarul keresőoptimalizálás. Lényege, hogy minden weboldalon található tartalmat (blog, weboldal szövegezés stb..) úgy kell megírni, hogy a webhelyedet adott kulcsszavakra minél jobb eredménnyel dobja fel a felhasználóknak. Ez organikusan növeli a weboldal látogatottságát.
UGC (User Generated Content):
Olyan felhasználók által készített tartalom (poszt, sztori stb.), ami nem fizetett. Egy személy egy adott márkára/vállalkozásra hivatkozva hoz létre tartalmat.
Rengeteg olyan kifejezés van, amit nem találsz meg ebben a blogban, de a leggyakrabban használtak mind fel vannak sorolva.
Ha úgy érzed, hogy online hirdetéseid kezelésében segítség kellene, vedd fel velünk a kapcsolatot és beszéljünk róla!