Close
Type at least 1 character to search

Az organikus elérés hanyatlóban

organikus-eleres

Az organikus elérés hanyatlóban, Ezt tedd ellene!

Már egy ideje lehet arról olvasni, hogy a népszerű közösségi média platformokon (Instagram, Facebook) az organikus elérések száma egyre csökken. Ezeken a platformokon már sajnos nem elég, ha jelen vagyunk, hiszen ma már nem biztos, hogy minden követőnk számára láthatóak is leszünk, a nagy kommunikációs zajnak köszönhetően. Ennek kapcsán felmerül a kérdés, hogy valóban érdemes-e csak az organikus elérésekre támaszkodni, vagy el kell kezdeni fizetett hirdetésekkel támogatni tartalmainkat a nagyobb elérés érdekében. Ezért a következő néhány pontban összefoglaltuk, hogy mi is az az organikus elérés, érdemes-e a hirdetésekkel bajlódni, valamint mik azok a platformok, ahol még mindig nagy organikus elérést tudunk a megfelelő tartalmak előállításával generálni. 

Mi is az az organikus elérés?

Az organikus elérés a közösségi média marketingben használt „mérőszám”, amely azt mutatja, hogy hány felhasználó látott egy posztot vagy tartalmat egy közösségi médiaplatformon. Más szóval, azoknak az embereknek a száma, akik egyszer látták a posztot. Az organikus elérés nem tartalmazza a fizetett promóciós eszközök használatát, amelyeket a poszt láthatóságának növelésének céljából használunk.

Mi a megoldás, ha nem vagyunk elégedettek a látott számmal?

Felmerül a kérdés, ha az organikus elérésekkel már nem számolhatunk az oldalunk gyors és hatékony népszerűsítése érdekében, akkor mi a teendő, egyáltalán megéri-e időt és energiát áldozni ennek a használatára.

Mind az Instagram, mind pedig a Facebook már régóta nem az időrendi sorrendet használja a posztok mutatásakor, hanem a felhasználóra szabva rendezi a tartalmakat, tehát nézi, hogy egy felhasználónak egy adott oldallal milyen a kapcsolata. Mennyiszer látogatnak egy adott oldalt, mennyi posztot kedvelnek, mentenek el vagy osztanak meg. Így folyamatosan a felhasználó viselkedését elemzik, és így ajánlanak releváns tartalmakat. 

Kézenfekvő megoldásnak tűnnek a fizetett hirdetések. Miért?

1.) Egyszerű

Pár kattintással és kreativitással létre tudsz hozni olyan hirdetéseket, amelyek nagy elérést biztosítanak. Azonban egy valóban jól működő kampány kitalálása szakértelmet és tapasztalatot igényel.

2.) Elérheted az ideális célcsoportot

A közösségi média előnyei, hogy a számodra fontos és releváns felhasználókat tudsz megcélozni. 

3.) Platform specifikus tartalmak

Ismerd a közönséget és a platformot, ahol kommunikálsz és ennek megfelelően készítsd el a tartalmaidat. Minden közösségi média felület igényel egyfajta specifikációt, ami alapján az oda szánt képeket, videókat a legjobb minőségben megjeleníthetjük.

Ha azonban nem szeretnénk hirdetésekkel bajlódni, hogy lehetséges mégis az organikus eléréseket növelni?

Először is folyamatosan képbe kell lenni a legújabb trendekkel és aktualitásokkal. Törekedni kell arra, hogy ne stock fotókból álljon az oldalunk, hanem igényes, egyedileg készítettet tartalmak kerüljön fel az oldalunkra. Fontos, hogy legyen mondanivalónk. A legjobban megkomponált videó vagy kép sem ér semmit, ha nem töltjük meg tartalommal.

 

Vannak azonban olyan felületek, ahol még működik az organikus elérés, ilyen például a TikTok, vagy a Magyarországon is hamarosan elérhető Instagram Reels. Azonban miért is érdemes ezeket a platformokat használni, mint ingyenes hirdetési felületet?

1.) TikTok

A TikTok világszerte villámgyorsan terjed. Hiába nincs esetleg letöltve valakinek az applikáció, ha bármilyen másik közösségi média felületet használ biztos, hogy előbb-utóbb feltűnik egy TikTok logós videó. Ráadásul az itteni felhasználók egy része nem használ más platformot, tehát nincs Instagram vagy Facebook profiljuk. A TikTok teljes képernyős felületet használ, így a hirdetések négyszer nagyobb méretben láthatóak, mint más oldalon. És talán az egyik legerősebb érv a TikTok mellett, hogy a felhasználók bekapcsolt hanggal nézik a felbukkanó tartalmakat, ami szintén közel sem érvényes a többi platformra. 

A Contented több ügyfele is már megtalálható a TikTok-on, aminek köszönhetően fizetett hirdetések nélkül is nagy megtekintésszámot tudtak produkálni.  A Bamba Marha Burger Bár márciusi indulása óta már több, mint 18 000 követőre tett szert mindössze 34 rövid videóval. A legnagyobb megtekintésszámmal (1,2M) pedig egy teljesen egyszerű, az Együtt az Autistákért kampányra készült, kék burger elkészítését mutatja be. VIDEO 

2.) Instagram Reels

Egyelőre még elég korlátozottan érhető el Magyarországon, azonban a TikTokhoz hasonlóan óriási potenciál rejlik benne. A platform lényegében ugyanazt a célt szolgálja, mint a TikTok, hiszen itt is rövid videós tartalmakat lehet majd megosztani. Ezért hirdetési szempontokból is ugyanazok az előnyök vonatkoznak rá, azzal a különbséggel, hogy mivel ez egy új platform, ha már az elején elkezdi valaki alkalmazni az Instagram Reelst, jelentős előnyt szerezhet versenytársaival szemben, nem is beszélve arról, hogy ha rendszerességgel posztol tartalmakat, akkor az algoritmus is szívesebben mutatja meg akár többi tartalmát is, az általa eddig el sem ért felhasználóknak.

Ezek a platformok azonban a Facebookhoz és az Instagramhoz hasonlóan nem örökké fognak kiemelkedő organikus eléréseket biztosítani. Most még az algoritmus a cégeknek kedvez, hiszen minél több kreatív tartalomgyártót akar mind a két platform odacsábítani, de ez a Kánaán is véget ér egy napon. Azonban most még érdemes ezeken a platformokon kihasználni az organikus hirdetések nyújtotta előnyöket, közben pedig folyamatosan frissíteni és bővíteni a fizetett hirdetéseket, hiszen ezekre lehet hosszútávon támaszkodni.

Ha ügyesen használjuk ezeket az oldalakat, akkor mind az organikus, mind a fizetett hirdetések elérik majd céljukat.

Ha neked vagy cégednek is segítség kell ahhoz, hogy minél hatékonyabb és láthatóbb legyen az oldalad a közösségi médiában, akkor keress fel minket és kérd ingyenes konzultációnkat.