Close
Type at least 1 character to search

Az Instagram algoritmusáról tudnod kell 2021

instagram-algoritmus-2021

Amit az Instagram algoritmusáról tudnod kell 2021-ben!

A social media közösségi platformok algoritmusa sok marketinges számára örök rejtély marad, hiszen a folyamatosan változó és fejlődő algoritmusok működésével nem könnyű tartani a lépést. Amióta 2016-ban az Instagram posztok kronológiai sorrendjét felváltotta az algoritmus, sokak számára fejtörést okoz, hogy a posztjaik mi alapján jelennek meg (ha egyáltalán megjelennek) a követőik számára.

Épp ezért összeszedtük a legfontosabb kritériumokat, amik alapján az Instagram algoritmusa rangsorol. 

#Érdeklődés

Az Insta algoritmusa igyekszik az érdeklődésednek megfelelő tartalmakat mutatni neked, és mivel az algoritmus évről évre fejlődik, egyre pontosabban tudja meghatározni a számodra releváns marketing tartalmakat. De miket figyel az algoritmus, amiből megállapítja az érdeklődésedet?

A feeded lényegében úgy áll össze, hogy az algoritmus figyeli az applikációban történő aktivitásaidat. Tehát, nem csak az alapján ajánl neked tartalmat, hogy kiket követsz, hanem azt is nézi, milyen posztokat lájkolsz, hova kommentelsz, milyen képeken vagy tagelve, milyen posztok váltanak ki belőled bármiféle aktivitást. Sőt még azt is figyeli, hogy adott tartalmakat, mennyi ideig nézel online, azaz mi az ami marketing szempontból leginkább leköt.

Ha a vállalkozásod Instagram közösségi oldalát menedzseled, az oldaladat szintén érdeklődés alapján fogja mutatni az algoritmus a potenciális ügyfeleknek. Minél több aktivitás történik az oldaladon, minél magasabb az elköteleződési ráta, annál előrébb fog sorolni az Instagram. Mik azok az aktivitások, amiket az algoritmus a legjobban szeret? Az Instagram szerint a kommentek, a lájkok, a megosztások és a videó megtekintések a legfontosabb aktivitások, amik alapján előre sorolja az algoritmus a posztjaidat. Abban, hogy a posztodon már a megjelenést követő első – az algoritmus szempontjából kritikus – órában magas legyen az aktivitás, segítségedre lehetnek a megfelelően kiválasztott közösségi hashtagek is.

#Kapcsolat

Az algoritmus számára szintén fontos rangsorolási szabály a kapcsolat, ezért az Intagram igyekszik feltérképezni, kik azok a felhasználók, akik a legközelebb állnak hozzád. Mindez úgy lehetséges, hogy az algoritmus figyeli, melyik profilokkal van a legtöbb interakciód a következő aktivitások alapján: kit lájkolsz, kinek küldesz privát üzenetet, kinek a képeit mented el, kikre keresel rá a leggyakrabban, illetve ki az, akit a való életben is ismersz (például közös képen vagytok).

Pont ezért érdemes a vállalkozásod oldalán mindig aktívan kommunikálni a követőiddel, hiszen ezek az algoritmus számára mind értékes aktivitások. Ha privát üzenetet vagy kommentet kapsz, próbálj 24 órán belül válaszolni rájuk. Tölts fel olyan inspiráló, akár edukáló tartalmakat, amiket követőid szívesen elmentenek, hogy később is visszatudják nézni. Ossz meg felhasználók által generált tartalmat, bátorítsd a követőidet, hogy készítsenek képet a termékedről és tageljék a márkádat a képen. Ezek a technikák mind segítenek neked bebiztosítani az előkelő helyedet a követőid feedjében.

#Aktualitás

Az Instagram algoritmusa nem csak azt figyeli, hogy a posztjaidnak mennyire magas az elköteleződési rátája, azt is vizsgálja, hogy mikor posztoltál, és mennyire aktuális a posztod. Ez nem meglepő, hiszen az Insta a legaktuálisabb, legfrissebb tartalmakat kívánja elsősorban megmutatni a felhasználóknak.

Arról nincs általános konszenzus, hogy mikor a legjobb posztolni, ezért érdemes saját magadnak kitapasztalnod, hogy a célközönséged mikor a legaktívabb a platformon. Így kicsit felturbózhatod az interakciók számát a posztjaiddal, ami azért is fontos, mert az Instagram előnyben részesíti azokat a posztokat, amiknek a legmagasabb az elköteleződési rátájuk a feltöltés utáni első pár órában.

Az algoritmus szintén vizsgálja mennyire aktív az oldalad, és ha azt látja, hogy nem posztolsz rendszerességgel, akkor előrébb fogja rangsorolni azokat a hozzád hasonló profilokat, ahol nagyobb aktivitást észlel. Ezért fontos rendszeresen posztolni, legalább heti 3-szor, de ha teheted még többször. Ha pedig épp nincs mit posztolnod, feltölthetsz storykat, amivel szintén növelheted az interakciókat az oldaladdal. 

#Gyakoriság

Az előző ponthoz hasonlóan, az algoritmus nem csak azt figyelni, hogy milyen gyakran posztolsz, hanem azt is, hogy milyen gyakran nyitod meg az applikációt és kezded el lefelé görgetni a feededet. Mivel próbálja a legújabb, számodra releváns tartalmakat mutatni, minél többször lépsz be, annál inkább kronológiai sorrendben fogod látni a legaktuálisabb tartalmakat.

Ha viszont csak néha-néha lépsz be az applikációba, az algoritmus megpróbálja összeválogatni a számodra legrelevánsabb tartalmakat, ezek közé viszont olyanok is bekerülhetnek, amik már nem aktuálisak. Így ha versenytárs elemzésre is használod az Instagramot, mi azt javasoljuk, naponta legalább egyszer-kétszer nézz körül a feededben, így biztosan nem maradsz le semmi fontosról.

#Instagram Követők száma

A posztok megjelenése attól is függ, hogy hány embert követsz Instagramon. Ha sok profilt követsz, az algoritmusnak több opció közül kell kiválasztania azt, hogy melyik a számodra releváns tartalom. Persze ha kitartóan görgetsz lefelé, előfordulhat, hogy egy idő után már nem tud új posztot mutatni számodra.

Ha viszont kevés embert követsz, akkor jó eséllyel minden aktuális poszttal találkozni fogsz, persze itt is a számodra relevánsnak ítélt posztok lesznek a feed elején. Ha az algoritmus már nem tud új posztot mutatni, az appban történő aktivitásaid alapján fog olyan posztokat ajánlani, amik a számításai alapján számodra érdekesek lehetnek.

Mivel az Instagram előnyben részesíti az aktualitást, érdemes néha kicsit körbe nézni a követőid között, és szisztematikusan eltávolítani a már régóta inaktív profilokat, mivel ezek hosszú távon negatívan befolyásolhatják a posztjaid algoritmikus rangsorolását.

További javasolt cikk a témában: Instagram poszt ötletek

facebook, google, insta, marketing, tipp, feed, marketingügynökség