Manapság már mindenkinek ismerősen cseng az a szó, hogy mesterséges intelligencia vagy AI, ugyanis ez a technológia megváltoztatta szakmai és magánéletünk minden nézőpontját. De mit is jelent ez valójában?
Az emberi intelligenciához kapcsolódó folyamatok, a számítógépes rendszerek azon szimulációi, mint az érvelés, az általánosítás, a jelentés felfedezésének vagy a múltbeli tapasztalatokból való tanulás képessége. Hajlamosak vagyunk ezekre a gépekre félelemmel és áhítattal tekinteni. Ez az érdeklődés segített abban, hogy a sci-fi valódi tudománnyá változzon.
AI a marketingben:
A mesterséges intelligencia a marketingben olyan eszköz, amivel az ügyfeleknek digitális és személyre szabott fogyasztói élményt biztosíthatunk. Egyik fő előnye, hogy az embernél több adatot képes elemezni. Egyre jobban ismerik fel az AI által kínált lehetőségeket, ezért is célszerű tudni, hogyan használhatjuk hatékonyan.
Tekintsünk rá úgy, mint egy asszisztensre, kérdésünket pontosan fogalmazzuk meg neki. Fontos azonban szem előtt tartanunk, hogy nem helyettünk, hanem velünk együtt gondolkodik. Az általa generált tartalmakat nem érdemes teljes egészében másolni, tekintsünk rá kezdő löketként.
Nézzünk néhány dolgot, mire képes a mesterséges intelligencia a marketing területén:
A hirdetések optimalizálása és SEO
Tesztelés
Folyamatosan A/B tesztel több ezer változóval, köztük kreatív változókkal is. Az AI segíthet az eredmények növelésében, azonban egy tapasztalt hirdetéskezelő humán szakértelmét egyelőre nem helyettesíti. A mesterséges intelligencia képes apró információk felhasználásával előre megjósolni a hirdetési eredmények alakulását is.
Automatizált és személyre szabott tartalom
Az AI megvizsgálja a közönséget és személyre szabott tartalmakat javasol, tömegekre szabott kreatívok helyett. Ez lehetővé teszi, hogy a marketingesek akár másodpercek alatt személyre szabott üzenetet adjanak át a fogyasztóknak.
Chatbotok
A chatbotok segítségével pillanatok alatt információhoz lehet jutni, hiszen nincs olyan kötött munkaideje, mint az ügyfélszolgálatnak. Általában pontos válasszal szolgálnak, mégis többen tartanak attól, hogy a chatbotok képesek rossz információt átadni.
Az AI a marketing világát teljesen átalakítja, de nem helyettesítheti az emberi erőforrást. Ismétlődő feladatok elvégzésére is képes, így arra koncentrálhatunk, amiben a legjobbak vagyunk. A kampányok kreatív kidolgozása is fontos szerepet kap, hiszen általa több ügyfelet csalogathatunk magunkhoz.
Amennyiben kiváncsi vagy milyen egyéb marketing eszközökkel erősítheted tovább a márkádat , vedd fel velünk a kapcsolatot és segítünk!