Close
Type at least 1 character to search

A KÉK BURGER TITKA

Kék Burger

Miért pont kék burger? A kék az autizmus és ezzel együtt az autizmus világnapjának színe. Április 2-án világszerte kékbe borulnak a híres épületek és közismert látványosságok, hogy felhívják a figyelmet az autizmus spektrumzavarral élőkre. Elsőre talán azt gondolná az ember, hogy az autizmus nem olyan elterjedt dolog, pedig hazánkban megközelítőleg 160 000 ember él ezzel a spektrumállapottal. Ez azt jelenti, hogy minden 15. magyar családot érint valamilyen formában az autizmus.

HOGY INDULT A KÉK BURGER KEZDEMÉNYEZÉS?

A Contented Marketing Ügynökségben mindig megvolt az a gondolat, hogy valamilyen formában szeretne segíteni a rászorulókon. Amikor 2021-ben kitaláltuk az EGYÜTT burger kampányt, akkor is ez a cél lebegett a szemünk előtt. Az egész áprilisban tartó kampány lényege, hogy minden eladott EGYÜTT burger vagy kék zsömlében kért egyéb hamburger után a Bamba Marha 500 Ft-ot adományoz az Együtt az Autistákért Alapítványnak. Az idei évben egy autizmussal élőket segítő ukrán szervezet, a Child.ua munkáját támogatja a közös kezdeményezés. A gyönyörű, élénk kék bucik pedig az a table! boulangerie – patisserie kemencéjében sülnek tökéletesre, hogy magukra vonjanak minden tekintet.

Az Együtt az Autistákért Alapítvánnyal sok közös projektünk volt már az elmúlt években, a Bamba Marhával pedig szinte a kezdetektől együtt dolgozunk. Viszonylag könnyen adta magát az ötlet, hogy együtt, egy közös kampányon keresztül valami igazán jót tehetünk majd egy fontos ügy érdekében. Így született meg az elképzelés, hogy Magyarországon elsőként készüljön egy különleges, kék hamburger. A kék zsömle megjelenésében könnyedén tud kapcsolódni a központi témához, az autizmushoz. Mindemellett pedig van annyira megosztó a bucik megjelenése, hogy az emberek beszéljenek róla. Ez a faktor a hirdetések és az organikus PR esetében különösen fontos szerepet játszik. 

MIÉRT IS FONTOS A BURGER MEGJELENÉSE?

A mai felgyorsult, adatközpontú világban egyre nehezebb felkelteni az emberek figyelmét. Egy kék színű hamburger viszont pont kilóg annyira a hétköznapi tartalmak közül, hogy a közösségi média felületeken szabályosan elköteleződés mágnesként működjön. Kiemelkedő számú kedvelést zsebel be, és ami még fontosabb, hogy rengeteg komment érkezik rá, amit az algoritmusok sokkal jobban értékelnek. Ha mindehhez társul egy jó ügy is, ami az embereket arra készteti, hogy megosszák ismerőseikkel a tartalmat, akkor már nem is annyira meglepő, hogy organikusan pár nap alatt több mint 500 000-es elérést produkál egyetlen ilyen poszt a Facebookon. Mint ahogy azon sem érdemes felhúzni a szemöldökünket, hogy a TikTokon 1 200 000 megtekintést ér el a videónk és 100 000-nél is több kedvelést.

@bambamarhaburgerbar

Kóstoltad már az EGYÜTT Burgert? 🍔🤤 | Kérd burgeredet kék buciban és támogasd 500 ft-al az @egyuttazautistakert alapítványt! 💙 #foodporn #ezbamba

♬ Heyyy – S Ξ L I

A közös munka eredményeként a Rádió1-en és Balázsékon keresztül pedig további százezrekhez tudott eljutni ez a kezdeményezés rögtön az indulást követően.

A tavalyi kampányhoz az alapítványon keresztül rengeteg ismert személy is csatlakozott, így biztosítva még nagyobb elérést a kezdeményezésnek. Olyan nevek tűntek fel kezükben az EGYÜTT burgerrel, mint Rúzsa Magdi, Jakabos Zsuzsa, Kabát Peti, Zimány Linda és még sorolhatnánk. Az idei akció alatt is sok hazai celebritás fog szerepet vállalni és kiállni az autizmus spektrumzavarral élők mellett. 

Ha teheted látogass el Te is az egyik Bamba Marha Burger Bar-ba és kóstold meg ezt az egyedi burgert. Nem csak az autizmussal élők fogják meghálálni, hanem az ízlelőbimbóid is!

#EZBAMBA #BECONTENT