
Óriási az érdeklődés a terméked iránt, mégis elfolyik a pénz hirdetésekre? Utánajártál már annak, hogy miért tűnnek el weboldalad látogatói vásárlás nélkül? Itt van most néhány tipp, amit azonnal alkalmazhatsz is!
Következzen a 6 tuti tipp, amivel megsokszorozod az eladásaid.
1. Ingyenes kiszállítás
Tapasztalataink szerint a kosárelhagyások legalább fele a szállítási költség miatt van. Tehát 1000 olyan látogatóból, akinek megtetszett a terméked, de végül nem rendelte meg, 500 azért tette ezt, mert túl soknak találta a szállítási költséget. Próbálkozz azzal, hogy minimálisan emelsz az árakon és a szállítási költséget engedd el. Vagy egész egyszerűen nem kérsz pénzt a szállításért és a megnövekedett eladásból finanszírozod a szállítási költséget.
2. A hajtás feletti rész
Hallottál már a hajtás feletti részről? Ez a kifejezés az újságok világából ered. Ma is találkozhatsz olyan lapokkal, amik félbe vannak hajtva, és az egészet csak akkor látod, ha széthajtod az újságot. Az online újságírásban ez az a tartomány az, amit görgetés nélkül is észreveszel a képernyődön. Mint már kitalálhattad egy jól megfogalmazott CTA (call to action) gombot, érdemes a hajtás fölé helyezni. A tapasztalat azt mutatja, hogy ha a kosárba helyezés gomb a hajtás felett található, akkor a konverziós arány akár 25%-kal is megemelkedhet.
3. Kuponkódok
Természetesen ez a megoldás is akkor működik, ha az áraid úgy vannak kialakítva, hogy akár akkor is megéri neked az eladás, ha vevőd éppen egy 20%-os kupont használt fel a vásárláshoz. Ha már az első vásárlásánál adsz neki kupont, akkor a későbbiekben ezt tovább fokozhatod azzal, hogy mindig küldesz valamilyen kedvezményt. Például minden vásárláshoz, vagy minden hónapban, akár mindig másra vonatkozóan. Egyszer ingyenes szállítást jelenthet, egyszer ajándékot, egyszer árkedvezményt.
4. Elhagyott kosarak
Kilépő popup, avagy kilépéskor felugró ablakok. Ez azt jelenti, hogy ha van valami egy látogató kosarában, és a popup szoftver azt érzékeli, hogy az illető elhagyni készül a honlapot (mert az egérrel “kiment” a honlapról például), akkor felugrik egy ablak, ami arra bíztatja őt, hogy akár kupon segítségével, de fejezze be a vásárlást. Például egy olyan “csak most, csak itt” kuponos ajánlat. Ha nem pontosan érted, hogy ez hogyan is működik vagy kérd ingyenes konzultációinkat és segítünk megoldás találni.
5. Készíts sokkal jobb termék információkat!
Megfelelően informálod a vevőidet a termékedről? Lehet, hogy számodra minden egyértelmű, de képzeld magad egy vásárlód helyébe. Ez olyan, mintha a boltban az eladók nem mondanának semmi érdemit a termékekről. Nem kell ezt túlgondolni. Ne többletmunkának lásd azt, hogy a termékekről képeket és leírásokat kell feltenni, hanem gondolj rá úgy, hogy a termékoldal ezen részei tulajdonképpen passzív értékesítők, akiken az múlik, hogy hány látogatót tudsz elégedetté tenni!
6. Javítsd a webshopod mobilverzióját!
Ma már a legtöbb webshopban a látogatók legalább fele mobilról internetezik. Nézd meg a weboldalad a mobilodról. Jó az élmény? Mindent könnyen és intuitívan megtalálsz, amit keresel? Vagy macerásabb, túl sokat kell lapozgatni, nehezen válthatóak a képek, alig eltalálhatóak a gombot, és hasonlók? Egyszerűen nézd meg a webshopod mobilról, és próbáld meg “idegen” szemmel vizsgálgatni, megtalálni rajta termékeket, csinálni egy rendelést! Ha nem tudod, hogy mit vizsgálj, írj egy üzenetet és szívesen átnézzük a weboldaladat.