5 változatos Instagram poszt ötlet, amivel feldobhatod a feeded.
Úgy érzed nem elég kreatívak és változatosak az Instagram posztjaid? Hiába próbálsz rendszeresen posztolni, így is kevés az új tartalmad? Akkor jó helyen jársz! Összegyűjtöttünk 5 Instagram poszt ötletet, amivel könnyedén feldobhatod a feeded.
1. Felhasználói tartalom
Felhasználói tartalomnak, más néven user-generated contentnek nevezzük azokat a posztokat, amiket a márkád követői töltenek fel, és megjelölik rajta a termékedet vagy szolgáltatásaidat. Ez a fajta tartalom igazi nagyágyú, mivel remek lehetőséget ad arra, hogy személyesebbé tedd vele a feeded és közösséget építs az Instagram oldaladon.
A felhasználói tartalmak az eladást is hatékonyan elősegítik: egy felmérés szerint a felhasználók 90%-a nagyobb eséllyel vásárol meg egy terméket felhasználói tartalmak megtekintése után. Ha a követőid annyira elégedettek a termékeiddel, hogy egy posztot is megosztanak róla, az jó eséllyel újabb követőket fog meggyőzni arról, hogy érdemes kipróbálni termékeidet.
Influencer együttműködések által is érdemes felhasználói tartalmat megosztani. Igaz, így a követőid nagy része tudni fogja, hogy promóció áll a háttérben, de ha hiteles influencereket választasz a kampányaidhoz, könnyebben eljuthatsz a célközönségedhez.
2. Blog bejegyzések
Ha az üzletednek van blogja (és reméljük, hogy van), akkor érdemes minden közösségi csatornán megosztani a bejegyzéseket, és ezzel is új felhasználókat irányítani a weboldaladra.
Instagramra készíts a bejegyzéshez egy kreatívot, ami kapcsolódik a blogbejegyzéshez. Szintén jó ötlet a bejegyzésből legfontosabb információt, kulcsmondatot megjeleníteni a kreatívon.
Sajnos az instagram bejegyzés leírásában kattintható linket nem lehet megosztani, viszont ha több, mint 10 ezer követőd van, vagy hitelesített fiókod, instagram story-ban a „húzd fel” link segítségével átirányíthatod a követőket a bejegyzéshez. Ha nincs még 10 ezer követőd, az sem baj, ilyenkor a legjobb megoldás, ha az instagram bio-ba beszúrod az aktuális linket, és a bejegyzés szövegébe beírod, hogy a bio-ból érhető el a bejegyzés.
3. Stock fotók
Valószínűleg Te is tapasztaltad már, hogy profi, saját fotók rendszeres készítése sok időt és erőforrást igényel. Rengeteg cég pont ezek a fotók hiánya miatt nem tud rendszeresen (legalább heti 2-3-szor) posztolni az Instagram oldalán. Pedig más online forrásokhoz is lehet nyúlni, ha képek hiányában vagy.
Stock fotók megosztása hatékony megoldás lehet ilyen esetben, hiszen ezek a képek magas minőségűek és jelentős időt és pénzt spórolhatsz meg egy jól kiválasztott előfizetéssel. Szerencsére ma már több platform rengeteg képei közül választhatsz, így bármilyen terméked, szolgáltatásod is legyen, jó eséllyel fogsz találni a márkádat tükröző képeket.
4. Termékfotók
Ha már beszéltünk a stock fotókról, fontos beszélnünk a termékfotókról is. Kizárólag stock fotókra támaszkodni nem feltétlenül jó ötlet, sőt ha fizikai terméked van, akkor nem is kérdés, hogy a termékedet meg kell mutatnod a követőidnek. Egy sima fotó azonban már nem lesz elég.
Rengeteg kreatív megoldással és kiegészítővel dobhatod fel a termékfotóidat és erre az egyik legjobb platform egyértelműen az Instagram. Legyél bátor, vállalj be egy vibráló hátteret, használj gifeket, alkoss koncepciókat és valósítsd meg őket. A határ a csillagos ég! Ha egy kis inspirációra vágysz, a Pinteresten rengeteg kreatív termékfotót fogsz találni.
5. Vásárlói visszajelzések
Nem kérdés, hogy az Instagramon elengedhetetlen, hogy esztétikus és egységes feeded legyen, amit leginkább profi fotókkal tudsz megvalósítani. Azonban kizárólag szép képekkel nehéz lesz az eladásodat is növelni. Ha olyan Instagram poszt ötletet keresel, ami segít meggyőzni a követőidet, hogy téged válasszanak, oszd meg vásárlóid pozitív visszajelzéseit. A vásárlói visszajelzések növelni fogják a márkád hitelességét, a megosztás pedig segíteni fog meghozni a követőid kedvét ahhoz, hogy megosszák a termékeddel, szolgáltatásaiddal kapcsolatos tapasztalataikat és történetünket. És, mint ahogy azt tudjuk, a vásárlók nagy része ma már legalább egy pár vásárlói véleményt elolvas, mielőtt a vásárlás mellett döntene.