Close
Type at least 1 character to search

5 Google Ads kampány optimalizálás

google-ads-kampanyok

5 gyakorlati tipp a hatékony Google Ads kampány optimalizáláshoz

Maximalizáld a kampányok megtérülését

tegyél szert úgy eredményekre, hogy közben a költéseid csökkennek!

Ha a Google Ads szolgáltatását használod reklámozásra, akkor máris jelentős erőfeszítéseket teszel vállalkozásod piaci részesedésének javítása érdekében. Ugyanakkor a hirdetések nem fogják az elvárt eredményt hozni, hacsak nem teszed meg a megfelelő lépéseket a kampányok megfelelő optimalizálásának érdekében, hogy a befektetett pénzed a lehető legnagyobb megtérülést hozza.

Jó néhány sikeres kampánnyal és hirdetéssel a hátunk mögött, összegyűjtöttünk öt gyakorlati tippet a hatékony Google Ads kampány optimalizáláshoz, amik segítségével sikeresen teheted meg az első lépéseket afelé, hogy a legtöbbet hozd ki a hirdetésekre fordított keretedből.

1. Mérd pontosan a megjelenítési arányt

Egy kampány sikeressége jelentős mértékben függ attól, hogy milyen adatokat gyűjtünk ki a már futó hirdetésekből. Különösen érdekes lehet, az ún. megjelenítési arány (impression share). A megjelenítési arány és az elveszett megjelenítési arány adatait az adott hirdetéscsoportok, illetve kulcsszavak vonatkozásában is megtekintheted. A Keresési Hálózaton elveszett megjelenítési arány arról jelenít meg becslést, hogy a hirdetés milyen gyakran nem jelent meg a Keresési Hálózaton a hirdetés alacsony rangsor szerinti helye miatt. Ezek alapján már pontosabban látjuk, hol is kezdjük az optimalizálást.

2. Növeld a CTR-t a magas minőségi pontszám érdekében

Azzal, hogy a hirdetéseid megjelennek, a munka még jócskán nem ért véget. A Google Ads kritikus mutatói közé tartozik még a kattintási arány és a minőségi mutató. Megjelenni a keresőben, főleg az első oldalon, szép eredmény. De mit sem ér, ha nincs belőle átkattintás, és végső soron konverzió. Legyen szó akár webshopról, vagy egy online tanfolyamról, ha közvetlenül a hirdetés szövegezésében megmondjuk a felhasználónak, hogy mit tegyen, és azt egy kattintással meg tudja oldani, akkor az növelheti a CTR értékét, ami közvetlenül növeli a minőségi pontszámot is.

3. A megfelelő kulcsszó egyezési típusok kiválasztása

A pontos Ads kampány optimalizáláshoz elengedhetetlen a megfelelő kulcsszó egyezési típusok kiválasztása. A kulcsszó egyezési típusok azt szabályozzák, hogy milyen keresések fogják aktiválni a hirdetést. Ha például az általános egyezést választjuk, a hirdetés nagyobb közönség számára jelenik meg, ha pedig a pontos egyezést, akkor csak konkrét csoportok vagy ügyfelek számára. A megfelelő egyezési típus kiválasztásához az általánostól a szűkebb felé haladás stratégiáját javasoljuk.

Először általános egyezésű kulcsszavakkal kezdjünk, amelyek hirdetései a lehető legnagyobb eséllyel jelennek meg a releváns keresések során. Ezután figyelemmel kísérhetjük a kulcsszavak teljesítményének időbeli alakulását. Ha úgy vesszük észre, hogy a hirdetés túl sok irreleváns kulcsszóváltozatnál bukkan fel, próbáljunk olyan kizáró kulcsszavakat megadni, amik bizonyos irreleváns egyezéseket célzottan zárnak ki. Azt is megtehetjük, hogy a kulcsszavak egyezési típusát szűkebbé tesszük, hogy tovább szűkítsük a megcélzott közönséget.

4. A Google Ads hirdetések optimalizálása

A jövedelmező és sikeres Google Ads kampány futtatásának talán legkritikusabb része a hirdetéseink optimalizálása. Ez jelentheti a jövedelmező kulcsszavak szűrését, a hirdetési kampányok átméretezését, valamit a sikertelenek megszüntetését. Honnan tudjuk, hogy mikor van ideje feladni, vagy mikor csak módosítani? Minden kampányban több ezer adatpont van, és az avatatlan szemmel való megértés és próbálkozás bosszantó lehet. Ha elakadtál az elemzéssel vagy nem tudod mi a következő lépés, keress minket bátran és mi egy ingyenes audit keretében felmérjük hirdetési fiókjaid állapotát.

5. A kampány kulcsszólistánk menedzselése

Egy valóban optimalizált Google Ads kampány kulcsszó szintű kezelést igényel. Ez hatalmas feladatnak tűnhet, de kötelező, ha ki akarjuk aknázni a kampányainkban rejlő összes potenciált, és elérni a magas megtérülést. Szinte minden fiatal Google hirdetési kampányban vannak olyan kulcsszavak és költségek, amik feleslegesek. Ennek meghatározására a keresési kifejezések funkció jelent óriási segítséget. Ennek segítségével új potenciális kulcsszavakat adhatunk hozzá a listánkhoz és eltávolíthatunk olyanokat, amire többé nem szeretnénk megjelenni mert nem relevánsak a számunkra.

Google ads kampányok