Close
Type at least 1 character to search

3 tipp, hogy tarolj a Black Friday eladásaiddal

tarolj-iden-a-black-friday-en

3 tuti tipp, hogy idén is tarolj a Black Friday eladásaiddal.

A Black Friday minden évben nagyot szól, de ez az év teljesen más, mint a többi.

Mivel sokan a kisebb forgalom miatti eladással elestek a bevételük legalább egy részétől, azt gondolhatnánk, hogy idén a vásárlók jelentős része inkább spórol, és nem veri magát nagy költségekbe Black Friday alkalmából.

Másrészről viszont az emberek már lassan egy éve jóval több időt töltenek otthon a négy fal között, aminek az egyik bizonyított hatása az online vásárlások meredek növekedése. A Reacty Digital felmérése szerint a COVID-19 által okozott bizonytalan gazdasági helyzet ellenére Magyarországon a lakosság több, mint fele (51%) készül arra, hogy vásároljon Black Friday alkalmával. Ez tavaly csak 34% volt.

Egy biztos, habár rendhagyó év van mögöttünk, a Black Friday idén sem marad el, ezért érdemes a legtutibb marketing ötletekből betáraznod az idei kampányaidhoz.

1. 4 napos Black Friday akció a weboldaladon  

Mindannyian hallottunk már arról, hogy milyen, amikor a vásárlók Black Friday alkalmával megrohamozzák az üzleteket és szó szerint egymáson áttaposva lerabolják a választékot. Ennek az egyik oka, hogy a Black Friday csak egy napig tart, és ez a szűk időkorlát azt az érzést kelti az emberekben, hogy ha nem elég gyorsak, lemaradnak az akciókról.  

Idén azonban az üzletekben nem lehet nagy tumultus és remélhetőleg a cégek is minden tőlük telhetőt megtesznek azért, hogy ne alakuljon ki tömeg az áruházakban. Ennek egy remek módja például az, ha inkább az online eladásokra fekteted a hangsúlyt és meghosszabbítod a Black Friday akciót a weboldaladon.

A Black Friday-t szorosan követi a Cyber Monday, ami a Black Friday utáni hétfőre esik. A legtöbb üzlet ezen a napon is leárazásokat tart, így akár összevonhatod a kettőt és ajánlhatsz a vásárlóid számára egy négy napos akciós időszakot.

Ezzel több bevételre és eladásra tehetsz szert, és egészen biztos, hogy az ügyfélélményed is javulni fog, hiszen több időt hagysz a vásárlóidnak arra, hogy kiválasszák azokat a termékeket, amikre valóban szükségük van. A Black Friday alkalmával kialakult őrült fogyasztói magatartás ráadásul a te vállalkozásodnak sem feltétlen előnyös, ha az átgondolatlanul megvásárolt termékek nagy részét a következő héten visszaküldik vásárlóid. 

2. Ingyenes házhoz szállítás Black Friday vásárlások után

2020 az az év, amikor a Black Friday kampányod nem szólhat kizárólag az eladásokról és a profit maximalizálásáról. Fontos, hogy ebben az időszakban empatikus és segítőkész legyél a vásárlóiddal, ezzel is bizonyítva, hogy vállalkozásod aktívan részt vesz a társadalmi felelősségvállalásban.

Akármennyire is csábító a kép a fejedben, ahogy Black Friday alkalmából dugig van az üzleted vásárlókkal, idén fontos, hogy biztonsági okokból elkerüld, hogy tömeg alakuljon ki nálad. Ahhoz, hogy az eladásaid ne essenek túlságosan vissza, megpróbálhatod a vevőidet online vásárlásra bátorítani.

Black Friday-ra tervezett hírleveleidet azzal az információval küldd ki, hogy az akció keretein belül megvásárolt termékekre ingyenes házhozszállítást vállalsz. Ezzel máris biztosítod a vásárlóidat arról, hogy online is hozzájuthatnak az akciós termékekhez ugyanolyan kedvező áron, ráadásul még véded is őket azzal, hogy nem kell személyesen ellátogatniuk az üzletedbe a koronavírus ideje alatt.

3. Kiemelt ügyfélkezelés a követő időszakban

Azt Ti is jól tudjátok, hogy az ügyfélélmény nem addig tart, amíg egy vásárló megveszi a termékeiteket. Online rendelések esetén a vásárlók gyors és kiváló ügyfélszolgálatot várnak el egészen addig ameddig a termék meg nem érkezik hozzájuk kifogásolhatatlan állapotban. És még utána is, ha bármi problémát észlelnek a termék kapcsán.

Black Friday alkalmából sokan már karácsonyi ajándékokat vásárolnak, és szerintünk azt is jól tudjátok, hogy milyen fontos, hogy a karácsonyra vásárolt termékek még az ünnepek előtt megérkezzenek a vásárlókhoz. A legtöbb cég erre már felkészült az évek során, azonban, mint ahogy már mondtuk, ez az év rendhagyó a COVID-19 miatt.

A járványhelyzet miatt főleg a nemzetközi, de még a belföldi házhozszállítások időtartama is hosszabb lehet a szokásosnál, és ha még ehhez hozzáadjuk a Black Friday-t, és a járvány miatt megemelkedett online vásárlásokat, máris kész a katasztrófa, ha nem készülünk fel alaposan a helyzetre. Black Friday után rengeted szállítással kapcsolatos kérdésre számíthatsz, és fontos, hogy a vásárlóid a lehető leghamarabb válaszhoz jussanak. Egy kifejezetten Black Friday vásárlásokkal kapcsolatos FAQ oldallal, vagy chatbottal máris rengeteg időt spórolhatsz meg az ügyfélszolgálatos munkatársaknak.

A COVID-19 miatt napról napra változnak az események, szabályozások, ami az üzletedre is kihathat. Egy ilyen szituációban a legtöbbet azzal segíthetsz, ha a vásárlóidat mindig értesíted a legújabb változásokról, legyen szó termékkészletről, kiszállításról vagy visszáruról. Az email kommunikációdban mindig a legfrissebb, akár valós-idejű információkat küldd ki vásárlóidnak, illetve social csatornáidon is mindig kommunikáld velük az újdonságokat. Ha pedig IVR rendszerrel is rendelkezik ügyfélszolgálatod, a változásokat akár minden beérkező hívás előtt elmondhatod vásárlóidnak egy hangüzenet keretében. Az idei Black Friday biztosan rendhagyó lesz, de a felmérések szerint a vásárlói kedv még az eddiginél is nagyobb lesz. Tudjuk, idén talán még az eddigi éveknél is fontosabb lesz a Black Friday után származó profitod, mégis fontos, hogy empatikusan kezeld vásárlóidat. A fizikai üzleted helyett az online rendelésekre fektesd a hangsúlyt, akár egy meghosszabbított 4 napos akcióval. Vásárlóidat pedig segítsd ingyenesen házhozszállítással, amennyiben van rá módod. A kiszállítással kapcsolatos fennakadásokra számíthatsz, ezért erősítsd meg ügyfélszolgálatodat és mindig értesítsd vásárlóidat a legújabb változásokról.