Close
Type at least 1 character to search
2021-es-marketing-trendek-amiket-meg-nem-keso-kiprobalnod

2021-es marketing trendek, amiket még nem késő kipróbálnod

Az elmúlt másfél évet jelentősen befolyásolta a járványhelyzet. 2020 sok újdonságot és hirtelen változást hozott, és ez alól természetesen a marketing sem kivétel.

Most, hogy úgy néz ki, szép lassan minden kezd visszaállni a normális kerékvágásba, vajon milyen trendek fogják uralni a digitális marketinget? Összeszedtünk négy ígéretes marketing trendet, amit még érdemes kipróbálnod 2021-ben!

Live stream videók

A pandémia miatt rengeteg konferencia és esemény maradt el, de hamar találtunk megoldást helyettük. A konferenciák, sajtóesemények és megnyitók online térbe költöztek és egyre többen kaptak rá a live stream videókra, amik segítségével élőben követhették kedvenc márkáik tartalmait.

Mi azt gondoljuk ez a trend maradni fog, ezért érdemes lehet felvértezned a cégedet, hogy minél több élő videós tartalmakat tudj gyártani. Ehhez társulhatsz influencerekkel, akik a releváns közönségedhez juttathatják el a tartalmaidat, de dolgozókkal is gyárthatsz szuper élő videós tartalmakat, például betekintést nyújthatsz a kulisszák mögé egy termékbemutató során vagy kulisszatitkokat oszthatsz meg a vásárlóiddal.

Társadalmi felelősségvállalás

Habár kevés pozitívumot fogalmazhatunk meg a járvány kapcsán, egy dolgot azért kiemelhetünk: rengeteg cég vette ki a szerepét társadalmi felelősségvállalás terén és állt ki egy jó ügy érdekében ebben a nehéz időszakban. A Bamba Marha például egy hónapig különleges kék színű bucikat készített és a bevételt az Együtt az Autistákért Alapítványnak ajánlotta fel (a kék az autizmus színe).

A social media csatornáknak köszönhetően ma már egy márka minden lépését követhetjük, ezért is fontos, hogy megbízhatóak, transzparensek legyenek és tudjanak kapcsolódni a közönségükkel. Egy jó ügy mellett való kiállás tökéletes alkalom arra, hogy egy márka megmutassa milyen ügyek is fontosak a számára, ráadásul a közösség erejének bevonásával rengeteget segíthet egy jó ügy érdekében. Egy biztos, ha eddig nem fektettél kellő hangsúlyt a társadalmi felelősségvállalásra, eljött az idő, hogy megtedd ezt a lépést is.

Felhasználók által gyártott tartalom (user-generated content)

Mivel 2020-ban megállt az élet és mindenki otthon ragadt, előtérbe kerültek a felhasználók által gyártott tartalmak. A termékfotózások, forgatások és üzlet megnyitók elmaradtak, helyettük minden az online térbe költözött. A tartalomgyártás mentsvára egyértelműen a felhasználók által gyártott tartalom lett, ami tökéletesen beilleszthető bármilyen márka social csatornáiba.  

Mindamellett, hogy a közönséged gyárt neked tartalmat, ez a fajta tartalom sokkal hitelesebb is, mint egy termékfotó vagy influencer poszt. Ezt a tartalmat ugyanis a vásárlóid rend szerint azért gyártják, mert annyira elégedettek a termékeiddel, hogy ezt meg szeretnék megosztani ismerőseikkel is. Van ennél jobb marketingfogás?

Mi minden ügyfelünknél rendszeresen monitorozzuk a felhasználók által gyártott tartalmakat, és neked is ezt ajánljuk. Ezen kívül nyereményjátékkal összekötve is ösztönözheted a követőidet arra, hogy egy kép vagy videó formájában megosszák véleményüket a márkádról.

Könnyen fogyasztható tartalom

A mai felgyorsult világban egyre nagyobb szerepet kapnak a könnyen fogyasztható tartalmak. Hogy mik is ezek? Olyan tartalmak, amiket könnyen fogyaszthatunk, például ha éppen úton vagyunk. Eddig a csapból is a videók fontossága folyt, de nem kell mindig teljesen kimerítenünk a büdzsénk egy csúcsminőségű videóért. Természetesen ideális esetben ezeknek is meg van a helye a marketing stratégiánkban, de nyugodtan beilleszthetünk egy-két könnyebben elkészíthető (és fogyasztható) tartalmat. Egy podcastot például bármikor meghallgat a közönségünk, és közben mást is csinálhatnak, akár utazhatnak vagy sportolhatnak. Ráadásul az elkészítésükhöz is kevesebb erőforrásra lesz szükséged.  

Szintén könnyen fogyasztható tartalomnak számít egy hírlevél, hiszen a benne található tartalom egyenesen az email fiókunkban landol. 2020-ban a lezárások alatt egyébként 14%-kal nőtt a hírlevelek megnyitási aránya.

Felkészültél a változásra?

2020 váratlan eseményeinek hatására kénytelenek voltunk teljesen átalakítani a marketing stratégiánkat. A lezárások hatására sokkal több időt töltöttünk online, így az addig offline marketingre támaszkodó cégek is belevetették magukat a digitális marketing világába. És hogy milyen változásokat fog hozni a covid utáni élet? Ez még csak most kezd körvonalazódni, de az biztos, hogy további változásokra készülhetünk.