Close
Type at least 1 character to search
2021-es-kepszerkesztesi-trendek-Instagramon

2021-es képszerkesztési trendek Instagramon

Egy sikeres Instagram fiók egyik fő titka kétségtelenül a vizualitás. A platformon elengedhetetlen az egységes, esztétikus feed minden olyan márkának, aki növelni szeretné a követőtáborát.

Azonban jó tudni, hogy egy szépen megszerkesztett feed első lépésnek tökéletes, de nem feltétlenül elég, ha az igazán menő oldalak között akarsz lenni. Az egyre több elérhető képszerkesztő applikációk, programok, és filterek között nem egyszerű választani, főleg, hogy a trendek szinte napról napra változnak.

Amikor a 2021-es feeded tervezed, érdemes azt is figyelembe venni, hogy idén milyen képszerkesztési trendek fognak hódítani. Elhoztuk nektek a kedvenceinket!  

Szöveg a képeken

A digitális marketing világában az elmúlt években a vizuális storytelling lett az abszolút befutó. A fogyasztók ma már sokkal inkább akarnak vizuális formában tartalmat fogyasztani, mint szöveg formájában. Többek között ezért is lettek annyira népszerűek az olyan vizuális platformok, mint az Instagram, Pinterest és Snapchat. Ez viszont nem azt jelenti, hogy a szöveg teljesen elvesztette volna a jelentőségét.

Mivel az Instagram felhasználók átlagosan csupán másodperceket töltenek egy poszt megtekintésével, és legtöbbször a leírást el sem olvassák, fontos, hogy egy márka üzenete a fotón is átmenjen. Valljuk be, ez nem egyszerű feladat, kivéve, ha visszanyúlunk a jó öreg szöveges tartalmakhoz, és vegyítjük a kettőt. 

Egy jól kitalált összefoglaló mondat vagy szlogen sokat segíthet az üzenet átadásában a vizuális tartalmakon. Ezen kívül, szöveges tartalom elhelyezésével nem csak személyesebbé tehető egy poszt, de az elköteleződést is növelheti, ha a szöveggel megszólítjuk közönségünket.

Mivel nem rég a 20%-os szabályt is eltörölték, így tulajdonképpen tényleg semmi nem állhat a szöveges posztok útjába. De azért túlzásba vinni sem érdemes a dolgot, mert bár a hirdetések esetében az algoritmus már nem figyeli a kép / szöveg arányt, de a Facebook szerint azok a kreatívok még mindig sokkal jobban teljesítenek, ahol ez a szabály érvényesül.

A tökéletlen tökéletesség

Már egy ideje elindult az a trend Instagramon, hogy a túlságosan megszerkesztett képek helyett „természetes” fotók kerülnek fel a platformra. Tény, hogy a természetellenesen megszerkesztett selfiek, túlretusált képek ideje lejárt, helyette a „fogadd el magad” szemlélet hódít.

Ez mégsem azt jelenti, hogy ezek a képek ne lennének megszerkesztve. Aki üzleti célokra használja az Instagram fiókját, az tudja, hogy a fotók megfelelő színezése pont ugyanolyan fontos, mint eddig, azzal a különbséggel, hogy most a természetes hatású szerkesztési formák a menők.

Ez abban nyilvánul meg, hogy a szerkesztés során külsőnk megváltoztatása helyett a fényekkel, az árnyékokkal és a színekkel játsszunk, hogy minél esztétikusabb látványban legyen részünk.

A jó hír, hogy a trend, ami szerint a tökéletesség már nem menő, a márkákat is elérte, nem hiába nyit egyre több nagyobb cég afelé, hogy termékeit hús-vér emberekkel és ne topmodellekkel reklámozza. A szétretusált képek helyett pedig bőrhibák és súlyfelesleg is gyakran megjelenik a képeket. Amennyiben a terméked ilyen jellegű, érdemes neked is beszállni ebbe a trendbe és a tökéletlen tökéletességre törekedni fotóid elkészítésénél. Így nem csak közelebb kerülhetsz a célközönségedhez, de hitelesebbé, őszintébbé is válhatsz a szemükben.

Vintage & Aesthetic

Ahogy az a trendeknél lenni szokott, gyakran nyúlunk vissza régi idők divatjához, és lesz valami olyan ismét menő, ami már régen egyszer az volt. Pontosan így van ez a vintage stílusú fotóknál is, amik az elmúlt időben abszolút hódítanak Instagramon. Vintage képet több applikációval is szerkeszthetünk, ilyen például az Over, VSCO vagy Lightroom. A vintage hatást pedig úgy érhetjük el, hogy a fotó élénkségét lecsökkentjük annyira, hogy Polaroidra emlékeztető képet kapjuk. Eredményként a régi időket idéző, jó hangulatú, nosztalgikus fotókat kapunk.

Az aesthetic stílusú képekhez azokat a fotókat soroljuk, ahol letisztult, egységes koncepció valósul meg, úgy hogy a vásárlóban jó hangulatot kelts, miközben inspirációként is szolgál. Ezeken a tartalmakon a kamerába nézős előre kitalált pózok helyett a fotókon látható életérzés átadása a cél. Összességében a hatás természetesebb, a képek nem tűnnek annyira előre kitaláltnak.

Elmosódott képek, vibráló videók

Úgy látszik idén az Instagramon minden a tökéletlenségről szól. Nem hiába, hiszen a felhasználók hosszú éveken keresztül mást sem néztek, mint tökéletesen megszerkesztett előre beállított fotókat. Ezekkel sokszor az a baj, hogy nem hitelesek.

Egyre több márkánál látjuk, hogy tökéletesség helyett élettel próbálják megtölteni képeiket, és előre beállított fotók helyett pillanatképekkel kommunikálnak. Az elmosódott képek tökéletesek egy bizonyos pillanat átadására, és szintén őszinteséget, hitelességet közvetítenek.

Hasonlóan a vibráló, régi felvételeket idéző videók nosztalgikus és jó hangulatot varázsolnak a videóknak. Számos Instagram filter érhető el, amivel ilyen jellegű tartalmakat gyárthatunk, vagy érdemes kipróbálni a Filmm és Tezza app videó vágó applikációkat.

Fotó album hatás

A kollázs fotók már jó ideje elég menők Intagramon, de ha még magasabb szintre emelnéd az Instagram feeded, próbáld ki a fotó album hatást. Ezzel a trenddel, amellett, hogy a márkád oldalának az összképe igazán esztétikus lesz, egy profin összerakott feedet is a magadénak tudhatsz. Szerencsére ismét számos applikációt használhatunk arra, hogy elérjük a fotó album hatást. Mi az Unfold applikációt szoktuk erre használni, ahol sok kreatív és esztétikus fotó album template-ek közül válogathatunk.